lördag 4 juli 2015

Zolo, jobb, skola

Nu va det ett tag sedan! Jag var i Göteborg förra veckan och i Söndags åkte jag till Danmark. Vi kom hem sent i Torsdags. Igår var jag till Zolospilta och red henne. Sen satt jag ute till efter tolv i linne och 3/4-byxor utan att frysa. Härligt!

Idag tog jag med min sadel och mina två trensar och provade på Zolo så att dom skulle passa och sånt och det gick bra! Sadeln hade jag provat innan jag åkte till Göteborg. Då fick jag låna en sadelhjord som va lite längre då fick vi på den bra. Idag gick det knappt... Haha, vilken skillnad när jag ridit henne varje dag i en vecka och inte ridit alls på två veckor.

Nu ska jag duscha för att sen åka till mina kusiner och tillsammans med dom åka till Furuvik och se Alice Cooper. Sen sover jag hos dom så jag måste packa nå kläder tills imorgon å. Har två timmar på mig innan vi åker hemifrån dom. Imorgon ska jag till Zolo igen.

På måndag börjar jag jobba. Jag är supernervös. Igår började jag skaka av nervositet. Jag tror att det är för att det ligger så nära nu. För tillfället känns det helt lugnt inför att börja på en ny skola men när det är nån dag kvar så kommer jag nog vara nervös då också. Men då är jag iallafall inte ensam. För det första så har jag tre kompisar med mig, plus typ två till som jag känner från gamla skolan, varav två kommer gå i min klass. Sen är ju alla andra i klassen ny också så man är inte ensam. På måndag kommer jag vara den enda nya på min våning men det blir nog bra... Hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar