tisdag 9 juli 2013

Igår, Söndag

Hej! Nu har jag inte bloggat på flera veckor.. förlåt för det.. Jag har varit till Göteborg men annars inte gjort så mycket. I det här inlägget tänkte jag berätta om gårdagen:
     Igår var jag på stranden men jag börjar från början. På morgonen klev jag upp halv nio och gjorde pannkakssmet, sen kom mamma ner och stekte pannkakorna. Vi åt frukost och packade och gjorde oss i ordning.
     När vi var klar åkte vi ner till en liten badplats och körde ner båten. Vi åkte till Skogs badstrand och gjorde ordning med en filt och solstolar. Det första jag gjorde var att bada. Sen åkte mamma vatten-skidor och jag provade efter henne. Det gick inte så bra.. Jag bestämde mig för att prova mer senare. Jag åkte lite ring istället.
     Jag solade lite och badade lite och sen skulle vi åka lite till. Min farbor började åka och sen åkte min kusin. Min farbor tog av sig ena skidan efter en liten stund och åkte på en skida. Sen åkte min kompis. Han hade inte åkt förut och lyckades inte komma upp så jag fick äntligen åka! I början gick det inte men efter ett tag kom jag upp men ramlade. Jag visste inte varför men nästa gång när det hände samma sak kom jag på det. Jag lutade för mycket bakåt när jag kom upp. Jag lyckades den här gången. Jag drog mig framåt och det gick! Jag stod upp på vattenskidor! Det var så himla kul!!!
     Jag vilade en stund och sen åkte jag och min ena kusin ring tillsammans. Det gick inte så bra. Vi åkte in för att en annan av mina kusiner ville åxå åka ring så jag och den första kusinen satte oss längst fram i båten och han flög på vågorna! Sen fick han sitta i båten och vi åkte igen. Jag var tvungen att hoppa i vattnet för att annars skulle jag välta hela ringen. Vi åkte lite till och rätt som det var upptäckte jag att jag låg på hennes sida, hon hängde utanför! Pappa stannade och vi hoppade upp igen. Nu satte vi oss på nåt konstigt sätt och medans vi åkte lutade jag mig bakåt mot hennes arm och åkte ner i ringen. Jag hade svårt att resa mig upp så jag fick sitta så tills vi kom in till land. Då skulle vi åka hem.
     Det hade varit hur varmt som helst och bara sol hela dagen! Det var den absolut bästa dagen jag har haft på länge! Imorgon ska jag åka till stranden igen med min pappa, min lillebror och en kompis. På Onsdag åker jag till stugan och åker hem på fredag. Jag hoppas att det blir fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar