tisdag 16 juli 2013

Lite blandat

I lördags var jag på stranden, jag solade, badade, åkte båt, åkte ring, åkte vattenskidor och jag lärde mig att åka wakeboard. Det är jätteroligt!
     I söndags klev jag upp ganska sent.. jag kunde inte sova på natten för att det var så varmt så jag låg kvar i sängen läääänge på morgonen. När jag kom upp ur sängen klädde jag på mig och gick ner. Iallafall så ägnade jag resten av förmiddagen åt att pyssla ihop en grej. Jag hade en vanlig, rund plåtburk som jag satte mosaik-kvadrater på och hällde jättesmå stenar inuti (silvriga) och satte sminkborstarna och kajal/eyeliner-pennorna i.


Hela "burken"

Uppifrån

Stenarna

     Sen var jag ut och sprang och började på att packa ihop lite saker. På Söndag åker jag till ett badmintonläger. På kvällen kom mormor och morfar och åt tacos hos oss.
     I måndags sov jag länge och åt taco-rester till lunch. Annars skulle jag äta potatis och köttbullar. Jag har inget emot den rätten men det var köpta köttbullar. Nu vet jag hur dom kan göra köttbullar och vill inte äta det, bara hemmagjorda. Jag var ut och sprang på eftermiddagen och sen åt jag mat och vi åkte till Gammel-farfar. Det var jätteroligt att träffa honom. När jag kom hem skulle jag ha sprungit en bit men jag orkade inte så jag sprang runt byn istället. Det är bara 1,8 km.
     Jag sov ganska länge i morse också. Jag har inte gjort så mycket än. Ska göra makaroner nu och sen ut och springa! Kanske bloggar mer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar