söndag 28 april 2013

Hej!

Hej! Som första inlägg på min blogg vill jag bara säga att jag hoppas att det kommer bli kul att läsa den här bloggen. Jag ska försöka göra inlägg dagligen men det kommer nog inte fungera så bra...
Imorgon är det skola igen... jag gillar måndagar. På måndagar har jag både hemkunskap och elevens val. Vi håller på med ett prov under några veckor på hemkunskapen. Förra måndagen fick vi bestämma vad vi skulle laga den här gången... När vi gjorde inköpslistan fick vi inte glömma någonting! Det enda vi inte behövde skriva upp var vatten. Vi skulle tänka på både hälsa och miljö. Jag och min kompis var i en grupp, i varje grupp är det två, tre eller fyra personer, vi bestämde att vi skulle göra ravioli. Ingen av oss har gjort det förut men vi hoppas att det blir gott. Vi ska ha köttfärs och rotfrukter i. Vi ska även baka morotsbröd till. Jag hoppas att det kommer upp ett till blogginlägg imorgon men vi får se! //MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar