torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag!

Måste först bara säga, helt galen dag! Jag lockade håret imorse innan jag åkte iväg. Väl i Bollnäs var första matchen en volleyboll-match. Första setet gick bra men sen gick det utför. Det var på tid så man skulle vinna så många set till tio som möjligt, vi vann två den matchen. Sen innebandy men då kollade jag bara på. Vi förlorade den också. Sen vann vi en volleyboll-match. Sista matchen innan slutspel var innebandy. Då var jag med istället för en i klassen. Hade lite problem om vem som skulle vara målvakt. Hade jag inte lockat håret och satt upp det med hårspännen så hade jag kunnat varit målvakt, även fast jag är bollrädd. En erbjöd sig till sist att vara målvakt. Den matchen vann vi. Kan ju ha varit för att de andra bara hade en tjej och man ska ha minst tre tjejer och tre killar, så de fick bara vara tre på plan medan vi var fem. Vi gick vidare till en volleyboll men förlorade.

Kvällen var jättekul. De hade massa priser till årets... Några var typ årets änglalockar och årets sötnos och jag tänkte hela tiden att "men nu kanske det blir jag". Till slut hade jag gett upp hoppet. De säger "årets fighter" och jag antog att det skulle vara nån från nån annan skola. Men då var det jag. Lite kul eftersom att jag ofta är ganska tyst av mig och sånt. Men det var kul iallafall. Efter att allt sånt var klart åkte typ alla hem. Kvar var vi i våran gäng, fritidsledarna och barn och fritid tvåorna som var med och anordnade det hela. Låten "Macarena" sattes på och vi ställde oss och dansa till den. Helst plötsligt stod vi och tvåorna i en ring och alla dansade till macarena... Väldigt kul var det. Även fast det bara var typ tio på dansgolvet och inga runt omkring. Sen åkte vi hem. Alla glada över dagen. Helt sjukt var det iallafall. Och roligt! Sååå kul! Tycker typ synd om dem som inte var där. De missade en hel del roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar