måndag 20 april 2015

Trött på att vara trött!

Idag var det härligt att åka till racketskolan. Det var jättevarmt och skönt ute.

Nu känner jag mig mest trött. Jag vaknar varje morgon med ingen lust att göra nånting. Sen känner jag mig så trött i kroppen att jag inte orkar göra något. Förra veckan fram till nu, en vecka då, har jag vaknat minst en gång varje natt. Det tar mer på krafterna än vad man tror. Hatar att ha sömnproblem. Inte vaknat utvilad på hur länge som helst. Jag blir trött över att vara trött!

Jag måste ju ha provat med typ allt. Bara sova i sängen, inte göra något annat som att läsa eller kolla på film. Inte kolla på en skärm som telefon eller dator precis när man ska sova. Dricka te innan jag lägger mig. Äta något. Inte äta något. Vara ute under dagen. Mindfullness. Tänka på bra saker i mitt liv. Tänka på något roligt. Räkna tills jag somnar. Försöka att inte tänka alls...

Men sen är det ju inte grejen att somna som är problemet. Ibland tar det längre tid att somna än andra gånger men det är väl bara normalt. Grejen är att jag vaknar på nätterna. Men även om jag inte gör det så kan jag vara trött hela dagen efter.

Vad ska jag göra!?

Korven sover iallafall... Tur att någon får sova ordentligt... Och ja, katten heter Korven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar