tisdag 26 maj 2015

Orgenteringsdag

Imorse hade vi NO i 50 minuter. Efter det hade vi håltimme i en timme och tjugo minuter. Sen Spanska som jag gick tidigare ifrån. Högstadiet har nämligen orgenteringsdag idag. Jag körde svåraste banan och den tog mellan 40 och 50 minuter när jag för det mesta gick men sprang ibland. Tror att den var 3 km. När jag kom tillbaka till skolan var det en halvtimme kvar av matten så jag hann inte gå på den eftersom att jag skulle äta och duscha så jag kollade med läraren och det var okej att jag åkte hem och åt och duschade istället. Jag åt lasagne-rester från igår.

Nu har jag kommit in efter att städat bilen. Det tog typ två timmar... Först plockade jag ut allt som fanns där och dammsög hela bilen. Sen tog jag och gjorde ren mattorna som ligger på golvet. Sen plockade jag in allt som fortfarande skulle vara kvar i bilen, slängde det som skulle slängas och tog in det som blev kvar. När jag skulle tvätta mattorna skulle jag hämta en grej att lägga dom på så att dom inte låg direkt på marken och blev smutsiga. Då gick jag där korna går, det är som en liten smalare gång på ett ställe som dom går på innan dom kommer till gräset. Där är det så upptrampat så det är bara lera där. Så jag gick tvärs över där till andra sidan. När jag skulle gå tillbaka kom det en ko och ställde sig mitt i vägen... Den vela verkligen inte flytta på sig. När jag gick in till kossan så flytta hon inte ens på sig, hon typ nosade på mig och vela gosa. Till slut så flyttade hon sig lite så jag kunde gå runt na'.

När jag var klar med bilen gick jag och gosade lite med lammen. Nu har dom andra börjat komma ikapp den första. Han var alldeles lerig i pannan när jag kom dit, antar att han har stångats mycket. Sen är det en som är lite bortstött från dom andra. Han är mycket smutsigare än dom andra lammen, jag funderar på om jag ska tvätta honom eftersom ingen tacka gör det... Jag tycker lite synd om han.

Idag har det nog varit alla väder. Det har regnat, blåst, varit soligt, varit molnigt utan att det regnat, nästan varit lite kallt men också varit jättevarmt.

Jag tänkte springa nu, men jag är så slut eftersom att jag har gjort så mycket så orkar inte. Jag kanske gör det senare. Det är ju ingen badminton idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar