måndag 18 maj 2015

Utomhus, var har du varit i mitt liv?

Imorse tänkte jag cykla till skolan men det blev buss istället. Måste fylla på med soppa i moppen innan jag kan köra någon längre sträcka. Jag slutade halv två idag och tänkte gymma. Ändrade planer där också, jag gick hem från skolan istället. Jag tror att det var ungefär 6.2 kilometer. Mobilen är avstängd nu så jag kan inte kolla hur långt det var exakt. Men vi har typ alltid sagt att det är sex och en halv kilometer och det stämde bättre än vad jag trodde när jag inte hade sån lång bit kvar. 

Det tog iallafall en timme och en kvart att gå. Jag gick tio i två från skolan och min lillebror som slutade halv tre väntade på mig där han hoppar av bussen så gick vi sista biten tillsammans. Eller jag snodde hans lilla BMX cykel och cyklade så gott jag kunde. Då känns den ändå som en stor sådan... Har inte riktigt balansen. Och han fick gå... Och ta min tunga väska med dator och extra skor i... Medan jag tog hans som det typ inte var nånting i... Well, well, någon annan gång är det jag som får det jobbiga, även om han inte gått en bra bit innan. 

Det konstiga var att jag aldrig tyckte att det blev tråkigt att gå. Efter femtio minuter blev jag förvånad över att det faktiskt hade gått femtio minuter för det kändes mycket kortare. Jag hade inte ens musik att lyssna på då det var dåligt med batteri och jag hellre ville mäta sträckan. 

Har nå inlägg i mina skor så det tog ett bra tag innan jag fick ont i fötterna. Skitbra inlägg är det iallafall, så mycket skönare än att gå i platta skor! 

Nu har jag varit ut en sväng. Jag känner att jag inte riktigt får luft inomhus. Jag måste ut hela tiden för att få luft. Jag och en kompis tog en halvtimmes promenad på lunchrasten också. Mycket trevligt var det. Igår kväll var jag ut. Det slutade med att jag satt på bron i flera minuter innan jag gick in. Tog en jättekort vända ikväll också. Det är så skönt att få luft! Jag behöver det verkligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar