söndag 24 maj 2015

Varning för lång text om helgen!

Hej på er! I fredags kväll var jag till min kusin som fyllde år tidigare i veckan. Han tyvärr bara vara där i tio minuter då jag skulle på bio sen. Jag och en kompis hade bestämt redan när vi fick veta att den här filmen skulle komma att vi skulle gå. Det var Pitch Perfect 2 och det måste nästan vara den ända filmen som är bättre en den första. Den första är också bra, men den här var bättre. Sen hem och sova. 

Igår var det Kilafors Open. En badminton tävling inom klubben med handikappsystem. I U11 spelar dom som är tio och elva år. I U13 spelar dom som är tolv och tretton och så vidare. Det finns U17 och U19 men det är inte så många som spelar i dom klasserna. Iallafall, sen finns det A, B och C. Jag spelar i B istället för i U17. Jag skulle kunna spela i C också, men spelar hellre i B, det känns bäst för mig. För att spela i A måste man ha vunnit tillräckligt många gånger. I den här tävlingen får dom som spelar i en klass under börja med fem poäng. Så om någon spelar i U11 och möter någon i U13 får den i U11 börja med fem poäng, man ska ha 21 för att vinna. Om någon i U11 möter någon i U15 får den i U11 börja med tio poäng. Om någon i U11 eller i U13 spelar mot någon i A så får den yngre börja med 20 poäng. Det betyder att dom bara behöver ett poäng för att vinna och den i A behöver 22 poäng för att vinna, det blir så kallad förlängning för att man måste vinna med två poäng mer än den andra. Vi va bara fyra tjejer och jag vann inte en enda match. Först spelade jag mot en som jag brukar förlora mot i vanliga fall, vi blir jämnare och jämnare men hittills har jag inte vunnit, hon fick börja med tio poäng mot mig så hon vann. Sen en som också fick börja med tio poäng fast hon brukar jag vinna mot i vanliga fall, men vi är så jämna så hon vann hon också. Sen fick jag köra mot en som båda började på noll med och hon vann hon Å. Men jag kom ju fyra iallafall... Eller egentligen kom jag tvåa i B-slutspels-finalen. Så det var ju bra...

Vid fyra åkte jag, mina bröder och två av våra kusiner till Gävle. Vi åt på en pizzeria. Jag tog en "amerikansk" pizza, som då är lite tjockare men mindre. Jag orkade inte äta hela. Dom hade skurit upp sex bitar och jag åt fyra, sen tog min bror en också. Sen gick vi till bion. Filmen var Disney Tomorrowland: a world beyond och alla tyckte att den var bra. Det var jag glad över för det var jag som hade föreslagit filmen. Jag gillar lite såna filmer när det är lite hittepå och inte riktigt riktigt. Men en av kusinerna fyller 20 i år och min bror fyller 18 om mindre än en vecka så jag var lite typ "nervös" att dom inte skulle tycka att den var bra. Men det tyckte dom och det var ju bra. Det är roligare att göra såna saker om alla tycker att det är kul också. Sen åkte vi hem och kollade på Eurovision Song Contest. Jag typ visste att Sverige skulle vinna men när det gick bra för Italien först och sen Ryssland blev jag lite nervös, men vi vann ändå! Det är kul eftersom det inte var så länge sedan vi vann heller. 

Idag ska jag städa ena bilen mot betalning, behöver alla pengar jag kan få eftersom jag ska till både Götebrog och Danmark på sommarlovet och sen till Frankrike i höst. Även om jag har råd med resorna så kanske man vill ha lite pengar där också. Pengar kommer inte in på rullande band, utan man måste jobba för dom. 

Klockan fem är det avslutning på badmintonen i Golfrestaurangen. Ska bli jättekul! Det delas ut lite priser, vi äter tacos (som jag typ tröttnat på..) och har en trevlig kväll med varandra. Angående tacosen så åt jag det tre gånger i Örebro, den var en helg, sen helgen efter åt jag det hos farmor och sen tror jag att det blev någon gång till också. Men i värsta fall hoppar jag över köttfärsen, även om det är den jag behöver mest då det är protein i den. Men det spelar ju ingen roll hur jag äter ikväll.

Sen är det bara att tagga till för en till vecka i skolan. Jag ska skriva en redovisning till slöjden och fixa ett bildspel till bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar