söndag 31 maj 2015

Vad gör man på sommaren?

Idag har jag haft dansuppvisning. När det väl var dags gick det sjukt bra för mig. Allt satt som en smäck! Imorgon börjar sista hela veckan i grundskolan. På torsdag är det sista dansträningen. Allt slutar liksom nu. Men det är väl så, när ett kapitel i livet slutar, börjar ett annat. 

Jag längtar till sommaren men vet liksom inte riktigt vad jag ska göra. Jag är lite orolig att jag inte kommer att göra något. Fyra veckor är helt uppbokade. Det är start från midsommar. Jag åker till Göteborg på måndagen efter midsommar. Jag är jätteglad att jag fick chansen att åka dit. Resan är för dom som sitter i gårdsrådet men alla ville inte med så jag fick frågan om jag ville med, självklart. Dom åker hem på fredagen men jag kommer att stanna kvar hos en tjej som var granne med mig när jag var mindre. Min familj kommer på lördagen och då sover jag en natt till i Götebrog. På söndagen åker vi till Danmark. Jag har inte riktigt koll på när vi åker hem. Veckan efter börjar mina jobb-veckor. Jag ska jobba två veckor. Lite helgplaner däremellan också.

Men jag är rädd att det ska vara för kallt för att bada och åka vattenskidor. Jag är orolig att jag bara kommer vara hemma och inte göra något. Det finns liksom inte så mycket att göra här. Jag gillar att göra saker. Jag vill att det ska hända saker. Spontant kan vara jättekul, men det finns inget spontant man kan göra... Man kan åka och bada, gå ut i skogen... A, typ det. Visst låter väl det mysigt men om det är för kallt för att bada och det går björnar i skogen, vad ska man hitta på då? Och med björnar i skogen menar jag det. En kväll var det björnar knappt hundra meter från vårat hus. Så det är inte så jättelockande att gå ut i skogen... 

På kvällarna brukar det sluta med att jag stänger in mig på mitt rum och kollar på en film. Skitkul... Eller inte... Det finns inget att göra här omkring. Och jag vill inte att min sommar bara ska försvinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar