lördag 30 maj 2015

Sen äre' slött!

Nu känns det skönt med helg. Det blir liksom att jag går till skolan och gör inte så mycket och sen åker jag hem. Betygen sätts snart och den här veckan skulle allt vara klart och jag var redan klar. På vissa lektioner jobbar vi vidare med något och det kommer vi göra nu till veckan också men just den veckan som varit har varit ganska lång. Badmintonen är ju slut också så det är fler lediga kvällar. Ska se om jag kan göra något åt kvällarna som jag inte gör något på. Typ springa eller ta en powewalk eller cykla eller dra till gymmet. Det bästa är att bara göra utan att tänka för mycket på det innan. 

Idag ska jag in till Bollnäs. Det skulle tydligen vara någon marknad där men jag är på jakt efter annat. Jag har inte en enda bikini som jag kan ha plus att jag behöver lite till. Ska självklart ta med mitt presentkort till Guldfynd också. Jag har funderat på såna där "tatueringar" som är guldiga och silvriga. Nackdelen är att jag inte blir brun på somrarna, men det kanske blir snyggt ändå...? Annars kanske nå smycken till skolavslutningen. Jag får se vad jag hittar. 

Tillbaka till skolan. Nu är det den här veckan som vi kommer jobba lite. Men hälften av eleverna kommer knappt bry sig men andra hälften kommer iallafall låtsas som att dom bryr sig. Sen är det sista veckan. På måndagen ska vi till Västerås och antingen vara på Kokpunkten eller som jag, på Prison Island. Sen äter vi en sen lunch på IKEA och är på ett köpcentrum några timmar. Efter det åker vi hem. På tisdagen har vi en aktivitetsdag, jag valde dans på skolan. På eftermiddagen ska vi nior spela brännboll mot lärarna. Lärarna vinner alltid med ett poäng, även om niorna borde vinna, så nu ska nån i åttan vara med och döma. Då kanske vi vinner. Man får ju muta domarna men det har aldrig hjälpt förut. Lärarna vinner ändå. På onsdagen är det klassdag och sen äter niorna lunch i matsalen medan resten av skolan äter korv och glass ute på skolgården. Sen slutar vi. På kvällen är det Stolt och Nykter på Furuvik. Torsdagen är det skolavslutning och jag kommer antagligen gråta sönder. Men på kvällen ska dom som vill i nian på en hemlig resa. Efter det är det liksom slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar