måndag 13 maj 2013

Bättre på bloggning!

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag bloggade igen. Jag får försöka bli bättre på det..
     I torsdags var det iallafall Kristi Himmelsfärd och då gjorde jag nog ingenting. Lite tråkigt men aja.. man var ju ledig iallafall. På kvällen åt vi glass, maränger och grädde. Det är såååå gott!
     I fredags gjorde jag lite mera. På dagen var jag till Bollnäs och löste in en tjeck sen segel-priset. När jag kom hem köpte jag golfklubborna. Det var bra att få det gjort. Jag fick klubborna nu men dom hade inte plats med vagnen eller bagen nu i helgen. Jag har delat klubbor med mamma tidigare och nu står mina klubbor i min storebrorsas bag. På kvällen åkte vi till en kompis. Min lillebrors kompis var inte hemma så han stannade hos mormor och morfar och min storebror skulle vara med några kompisar. Det blev jag, mamma och pappa. Vi åt kina-mat, jag tog det jag alltid tar, biff med bambuskott. Gott!
     Jag sov hos mormor och morfar den natten och igår åkte jag och min lillebror till några som vi känner som har jättemycket travhästar. Det var fyra tjejer där som var vanare än mig att hålla på med hästar så dom fick hjälpa mig ganska mycket... Dom var runt min ålder, nån var typ två år yngre än mig tror jag och nån var ett år äldre men spelar roll.. Jag och dom fyra tjejerna skulle rida och jag behövde hjälp med typ allt.. Men det var roligt när vi väl kom ut, jag kan ju rida, jag måste bara ha nån som kan kontrolera att allting sitter rätt. Hästen som jag hade var lite busig, han är snäll men han hade haft problem med knäna så han hade stått still ett tag så han ville trava och gallopera och han stegrade lite men jag ramlade inte av iallafall. Sista biten gick jag men det var helt okej! Sen åkte vi tillbaka till mormor och morfar och då skulle brorsan titta på hockey men jag ville hem så vi åkte hem så fick han kolla hemma istället.
     Idag har jag inte gjort nånting förutom att rensa lite i landet med farmor. Nu sitter jag här och skrive det här och hoppas att någon vill vara social med mig. Kvart över fem börjar min badminton-träning. Det ska bli kul!
     Jag längtar jättemycket tills imorgon. Jag och en kompis ska åka in till Gävle och shoppa! Jag skrev en rätt så lång inköpslista.. Men det blir nog inte allt som står på den och det blir säkert mycket annat.. Lärarna har studie-dag så vi är lediga. Jag hoppas mina svarta jeans är tvättade så jag kan ha dom på mig. //MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar