fredag 24 maj 2013

Längtar till sommaren!

Hej!
Nu ska det bli fart på bloggandet! Idag såg vi klart på filmen och jag tyckte att det var jättebra. Jag hade även spanska-prov.. Det gick väl sådär men jag tror att jag klarar det iallafall! Efter skolan har jag inte gjort nånting! Fast jag skulle nog ha behövt ut och springa men jag kom aldrig ut. Men jag har fixat naglarna iallafall. Jag använde mitt depend-manage-nagellack och det blev mycket bättre än de två andra gångerna jag har använt det.
     I morgon är det fredag vilket betyder sovmorgon till 10.10 och fika första lektionen! Sista lektionen är det slöjd och det brukar vara jättemysigt! Vi är ett gäng tjejer från sjuan och åttan som syr, stickar och broderar just för tillfället. Och efter skolan ska jag till mina kusiner för vi ska fira våran minsta kusin som inte är så liten längre och min moster.
     Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp i morgon... Haha, har ju sovmorgon! Men jag kliver ändå upp åtta så att jag får lång tid på mig att göra mig i ordning! Det är skönt att först äta frukost i lugn och ro och sen fixa mig, kanske locka håret och till sist packa väskan. Det är lite jobbigt att komma till skolan så sent eftersom jag får känslan av att vara sen även om jag vet att jag inte är det. Men dom tankarna försvinner när vi får fika! Tills imorgon bakade mina kompisar som jag brukar vara med i skolan. Den ena gjorde popsy-cakes (tror jag!) och den andra gjorde vaniljbullar eftersom jag inte gillar choklad och hon ska ha vit choklad på popsy-cakesen. Jag kanske smakar (KANSKE!!!) eftersom jag gillar typ pannacotta och det är ju vit choklad i det. Men i pannacotta äter jag inte daimkulorna på botten.
     Det var lite konstigt eftersom jag har lyssnat på musik hela dagen och ändå haft mer batteri (i telefonen) när jag kom hem än vanligt. Jag har lyssnat på musik sen jag kom hem också. Sen fick jag lite sommarkänsla när låten summer paradise kom. Jag började längta tillbaka till stugan. Jag kommer nog ta med många kompisar dit i sommar. Det är mycket roligare än att vara där själv! Nu får värmen komma tillbaka!!! //MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar