torsdag 23 maj 2013

Jääättelängesen

Hej!
Nu var det jättelänge sedan jag skrev. Det var en vecka och tre dagar sedan faktiskt.
     Idag har jag varit i skolan och vi håller på att kolla på en film i engelskan som är jättebra och jätterolig! Den heter She´s the man. Idag har jag även varit på golfträning. Det var bra även om det spö-regnade.
     Imorgon är det spanska-prov! Jag tror och hoppas att det kommer gå någorlunda bra...
     Det känns så konstigt nu när badmintonen har slutat... men sen börjar den ju igen, dagen efter skolavslutningen. På tal om skolavslutning, det är tre veckor kvar! Om exakt tre veckor har jag sommarlov den här tiden!!! Om alla runt omkring mig har rätt i att det är den 12:e vi har skolavslutning... Men tillbaka till sport, på sommarlovet kommer jag att spela badminton på torsdagar och golf på onsdagar, och förhoppningsvis springa eller cykla en bit alla andra dagar...
     Jag har blivit väldigt fast i att fixa naglarna och känner att det måste göras nu snart.. Jag vill inte ha för långa naglar men inte för korta heller och därför filar jag ner dom med en vanlig nagelfil eller en sån där hård fil och sen använder jag en fil med tre steg


 
 
 
 
     Vi bakade bullar på hemkunskapen i måndags. Jag och min kompis gjorde vaniljbullar! Det var många som ville smaka som inte hade hemkunskap samtidigt som oss men jag ville ha mina för mig själva bara för att jag älskar vaniljbullar... i tisdags (igår) hade dom andra hemkunskap, då fick inte jag smaka... Då bestämde jag mig för att baka egna bullar när jag kom hem! Jag gjorde bullar och la ut en bild på instagram och taggade dom i bilden som velat ha bullar från mig och jag från dom för att retas.. Det var lite roligt och eftersom jag hade sagt att jag skulle baka så bevisade jag bara för dom att jag hade gjort det.. Det var iallafall gott med bullar!
     Vi har bakningsdag på fredagar i klassen, redan andra gången (jag gjorde första gången) kom min lärare på att jag inte gillar choklad, nästa gång ändå kom hon på att jag inte gillar citron när dom hade "bakat" citronmuffins... förra veckan kom hon på att jag inte gillar kanel heller... så inga kanelbullar för min del! Haha, det är lite roligt...
 
 
 Här provar jag min kompis solglasögon!
Här har jag tagit en i åttans keps och ego-picar lite grann..
Jag har till och med köpt en fransk manikyr-penna till mina naglar!
 
Nu kommer jag inte på något mer att skriva om! //MoaMaria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar