lördag 15 juni 2013

Böcker

Hej!
     Jag tänkte börja med att berätta att jag har sommarlov! Skol avslutningen var i onsdags.
     Jag tänkte även berätta att jag kommer skriva lite om böcker som jag har läst! Jag älskar att läsa och när jag väl har fastnat i en bok är det svårt att sluta. Eftersom det är sommarlov så kommer jag säkert läsa mycket böcker, jag kollar på lite böcker på Internet som jag skulle kunna tänka mig att beställa. Men nu tänkte jag visa några böcker som jag läste ut för länge sen och nyss.
Septimus Heap Bok Ett Magi av Angie Sage Översatt av Lisbet Holst
      Det är en bok som jag läste i skolan. Vi skulle ha en varsin bok och sen skriva reccentioner om böckerna. Jag tycker att den här boken var jättebra, bara det att den blev tråkig på vissa ställen när det inte hände så mycket. Det var inte en sån bok som jag inte kan sluta läsa utan hade det inte varit för att jag skulle vara klar ett visst datum så hade jag nog varit i slutet nu... Men jag tänker ändå köra igenom hela serien!
Hungergames-Triologin (Hade bara bild på en) Av Suzanne Collins Översatt av Lena Jonsson
      Det här är andra delen av Hungerspelen-Triologin. Jag läste ut dom böckerna i höstas. Den sista boken läste jag ut på höstlovet när vi var på Gran Canaria. Just den här pocketen är lite knölig för att den har kommit i kontakt med vatten. Den är fortfarande läsbar. Jag älskar dom här böckerna. Gillar ni filmen kommer ni definitivt gilla böckerna. Dom är mycket bättre än filmen, man får reda på mycket mer och i filmen hoppar dom över viktiga händelser.
Eld Av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
      Den här boken är andra boken i en serie. Dom här böckerna är jääättebra! Jag längtar efter den tredje boken som jag hoppas kommer ut i höst!
Cirkeln Av Mats Strandberg & Sara Bergman Elfgren
      Det här är första boken i serien om Engelsfors. Jag älskar dom här böckerna. Det handlar om sju olika tonåringar. Genom att dom har olika personligheter så kan man känna igen sig själv i åtminstone en av dom. Det är en jättebra bok som jag tycker att man borde läsa.

     Fallen ängel är den första boken i serien skriven av Becca Fitzpatrick. Översatt av Carina Jonsson. Det är en jättebra bok! Det är spänning och romantik! Perfekt för mig! Förlorad ängel är andra boken i serien. Den är sjukt bra! Man får veta mer om Noras förfäder och vem som dödade hennes pappa. Det är väldigt mycket svartsjuka i den men det bara på grund av kärlek. Jag gillar dom här böckerna jättemycket. Jag läste ut den andra i går. Jag ska köpa dom två senaste som har kommit ut också. Nu kan jag inte sluta läsa dom. Mamma säger att jag kan ju ta en paus från den serien men det går inte! Jag måste ha fortsättningen!
    
     Idag ska jag spela golf. Jag ska dit om en timme ungefär så jag ska äta lunch nu. Jag ska bara göra mig i ordning, eller om jag gör det efter maten... jag är vrålhungrig!!! Ingen golf utan mat, är min egna första golfregel, risken blir stor att jag blir arg på min storebror för att det går dåligt för mig då... Men det är bara att äta innan då! //MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar