måndag 3 juni 2013

Om mig

Hej!
     Nu tänkte jag berätta lite om mig själv.
     Jag är en tjej som är född 12 april 1999 jag fyllde alltså 14 år i april. Jag bor med min familj, vi är fem stycken. Jag har en svart hund, jakt chocker spaniel, som heter Mezzo. Jag bor på en bondgård, vi har mjölk-kor, alltså kor som man mjölkar och inte föder upp för bara köttets skull.
     Här är några av mina favoriter:
  • Dricka: Hallonsoda, fanta.
  • Maträtt: Det mesta med kött i.
  • Snax: Popcorn!!! Lättsaltade/saltade chips. Gröna pringles.
  • Efterrätt: Créme Brylé, pavulova (vet inte hur det stavas..).
  • Frukost/fika efter skolan: Toast. rostmacka med ost och gurka, mannagrynsgröt.
  • Sport: Badminton!!! Golf.
Jag gillar inte choklad, citron, kanel eller kardemumma. Jag har gått på några sporter genom åren. Dom jag kommer ihåg är: judo, badminton, dans, segling, golf, fridrott, innebandy, fotboll, barngymnastik, skidskola, en snowboardkurs, simning, träningsskolan.
     Det jag gör på fritiden om året är att vara med kompisar, åka snowboard och skidor, spelar badminton, är hemma, är ute och springer, pysslar, ritar, syr, spelar golf, shoppar, fixar naglarna.
     Här är några bilder på mig:



 Och en bild på min hund:
 
 
Jag älskar att knäppa kort men det blir inte så mycket av det.. Jag tror att jag ska knäppa lite imorgon om kameran är laddad. Jag och min storebror delar på en systemkamera som vi har lånat av mamma. (hon har en ny mycket bättre själv så vi får ta den gamla som faktiskt är väldigt bra!
     Jag har ett stort rum med ett stort skrivbord som är lite mer än två meter. Jag har två garderober och ett förvaringsskåp i mitt rum och en säng som bara är en två decimeter tjock madrass på fyra ben. Jag har funderat på att ha en sänggavel men det har inte blivit av att köpt någon.
     Jag har ganska mycket kompisar även om jag inte är med kompisar så mycket efter skolan, det blir mest i skolan, på helger och på lov.
     Jag älskar sommaren och att bada och sola. Men det är tråkigt att jag inte blir så brun på sommaren. Jag blir ju lite mer brunare än på vintern men det gör inte så mycket, jag är nöjd ändå, och vem bryr sig lixom?
     Jag skulle kunna sitta och skriva mycket mer saker om mig men det ska jag inte. Det sista jag berättar om är vilka länder jag har varit i, och det är: USA, Nya Zeeland, Storbritanien, Spanien, Sverige (så klart), Norge, Finland och jag har mellanlandat i Holland/Nederländerna, Hong Kong, London.
//MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar