lördag 23 augusti 2014

Återbruk



På slöjden igår så skulle vi börja med återbruk. Vi ska alltså ta något som vi har hemma och göra om det till något nytt på slöjden. Jag kunde inte komma på i skolan vad jag skulle göra men nu vet jag. Jag har ett par gardiner som jag hade i mitt rum förut men jag kommer aldrig använda de igen, och får jag för mig att jag vill det så kostade de faktiskt inte så mycket på Ikea så det är bara att köpa nya eller hitta några liknande. Men jag ska iallafall göra om de till en kjol som jag tror kommer bli jättecool. Jag har en kjol som dels är för kort och dels så är den typ färdiganvänd. Det är inte alls lika fin som den var i början. Så jag ska ta "gummibandet" som ska sitta i midjan och sätta det på den andra kjolen. Så det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar