måndag 25 augusti 2014

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!



Måndagen började med ett besök hos sjukgymnasten. Jag har haft problem med min axel i typ ett år nu. Men det var bra. Så nu satsar jag på att göra mina övningar och att få axeln bra!

Sen kommer jag till skolan och möter min lärare som glömt att jag skulle dit. Men så fort jag sa att jag hade varit där så kom hen ihåg att jag skulle dit. Sen fick jag fylla i en enkät om droger, rökning, tobak och alkohol och sånt. På engelskan skulle vi börja skriva en berättelse. Den skulle ha med: en sandal, lärare, pingvin, paraply och buss. Jag tror det var allt... Jag kom först inte på alls vad jag skulle skriva, men sen kom det. Jag har lite svårt för att skriva på engelska. Jag är säkert bättre än vad jag tror men jag blir så osäker med all grammatik och sånt och då blir det svårt att skriva.

Nästa lektion var matte. Jag har inte alls svårt med matte men det ett och ett halva år som har gått så har jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra. Svårt att förklara. Men i vilket fall så fick vi ett papper om vad vi ska göra på varje lektion. Vilka tal vi ska göra. Vilka genomgångar vi ska få. Vilken dag vi ska få prov o.s.v. Sen vad vi ska kunna för ett E, C och ett A. Jag satsar mot ett A! Upptäckte dock en sak alldeles nyss. Våran lärare är inte i skolan imorgon för att sjuorna ska göra något klassvis och då har hon tydligen en 7-klass. Vi har fått en uppgift istället för NO:n. På det där papperet stod det att vi skulle ha matte på fredagar, men lärarna sa att det var 9B och vi hade på torsdagar istället. FEL upptäckte jag nu som sagt... Vi har matte på tisdagar istället för fredagar eller torsdagar. Vilket vi inte har någon lärare till. Vilket betyder att vi kommer hamna efter i det där bra schemat. Vilket betyder att vi kommer hamna efter i matten! **andas**

Sen hade vi hur som helst svenska. Vi hållet på med litteratur-historia. Väldigt intressant faktiskt. Vi såg några korta snuttar från en film som heter Troy eller Troja. Orlando Bloom var med i den... Brad Pitt hade huvudrollen, men Orlando Bloom var med! Våran lärare stoppade precis när Orlando var på bild och frågade; "Och vem är det här då?". Och då sa en kompis någonting i stil med; "Moas lilla crush. Orlando Bloom.". Såna moment behöver en inte ens titta för att veta att alla kollar på en... Men jag gillar ju Legolas från Sagan om ringen, och sen så gillar jag ju Will Turner i Pirates of the Caribbean... Då får en väl tycka om en skådespelare...? Nu lämnar vi ämnet för det känns inte som att jag kommer kunna förklara att jag inte har en crush på honom utan tycker om han som skådespelare, inte mer än Johnny Depp, men tätt där efter.

Anyway, vi fick ingen idrott tyvärr. Vet inte riktigt varför men vi skulle in i ett klassrum men vi hade inga lärare. Sen kom en annan lärare och sa att "vi skulle stöka i ett annat klassrum". Så vi pratade lite och började kolla på En oväntad vänskap. Har sett den förut och den är verkligen värd att se! Alla som kan läsa text på film borde se den, eller om du kan franska så behöver du inte kunna läsa texten... 

Långt inlägg... Woopps.... Haft en bra dag. Morgondagen börjar jag med att åka hem till en kompis och äta frukost med en till kompis. Det blir skitbra det, vi har ju ändå sovmorgon. Nu är jag så trött så att jag håller på att somna. Har varit lika trött sen 16.00 typ. Så nu ska det bli skönt att sova. Men först övningar från sjukgymnasten! Håller nästan inte ögonen öppna och skriver fel hela tiden...

Imorgon kommer ett inlägg om ett av mina nya intressen... Nyfiken? Kommer upp klockan tolv imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar