torsdag 21 augusti 2014

Mavala


De här nagellacken är från Mavala. Det är nagelförstärkare. I det första lacket är det typ fibrer i och det andra vet jag faktiskt inte om det gör något eller om det bara är för att få en naturligare färg på naglarna och skydda det första lite grand. Men när jag har på de här istället för baslack när jag ska måla naglarna så blir naglarna faktiskt hårdare. Ibland tycker jag nästan att det är jobbigt för att de är så hårda, haha. Lite konstigt... Sen brukar jag få klippa naglarna i den längden jag vill ha och sen fila till de i rätt form och så att de inte är så vassa. Jag har aldrig haft problemet med att bita på naglarna, nu tycker jag att det känns lite äckligt också. Sen gör det väl ont om en biter ner de för långt?

Men jag tipsar verkligen om det här setet från Mavala om du vill ha hårdare och starkare naglar, för det hjälper faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar