lördag 16 augusti 2014

Kommer äga det här skolåret!

Lika många gånger som jag tänkt att det kommer bli ett toppen sista år på den här skolan så har jag tänkt att det kommer bli jobbigt. Jobbigt med lektionerna jag inte tycker om. Jobbigt med kylan. Jag kommer inte kunna ha på mig dom kläderna som jag vill för att det kommer se konstigt ut med jackan på. Men skit i det nu! Jag och mina kompisar ska för tusan äga det här året! Det är antagligen det sista året jag har med dem och då ska vi ha det kul också. Idag är jag och handlar inför skolan, får se vad det blir... Men jag ska köpa sånt som jag kommer trivas med att ha på mig och inget bara för att. Jag har ett par jeans och jag behöver inte fler eftersom jag knappt använder det. Jag kommer köpa sånt som känns 100% jag. Inte som känns som något som nån annan skulle gilla.

Jag kommer att ha fasta träningar fyra gånger i veckan, förhoppningsvis och troligtvis så blir det mer. Är det en lördag som jag bara ska vara hemma på så kommer jag kanske klä upp mig lite ändå, bara för att känna mig fin, för jag har inte på mig kläder som inte är sköna, så jag kan mysa med mig själv ändå. Jag vill vara med mer kompisar under veckorna. Gå på discon, jag hoppas att det blir några, om det inte är kul så får vi göra det roligt! Sköta läxorna och skola extra bra, för jag vet att jag kan! 

Det här skolåret ska bli det bästa året någonsin!

Jag ska tänka på nuet samtidigt som jag faktiskt kan tillåt mig själv att tänka på framtiden (måste välja gymnasium hallå?!). Det är så mycket jag vill. Och det mesta är det ingen annan än jag som kan fixa, så varför inte fixa det! De flesta kvällar känner jag för att vara ensam hemma, på mitt rum, och kolla på en film, och äta popcorn, helt själv... Men är det inte bättre att ibland iallafall att vara med kompisarna? Det blir ju kul bara jag träffar dem!

Det här inlägget blev rörigt, men jag behövde skriva ner tankarna och det finns bara två ställen jag kan göra det på. På bloggen eller i dagboken. Dagboken kan vara bra för det mesta, men känner jag att jag vill dela med mig av tankarna, eller att jag bara vill ropa ut till hela världen, då kan jag skriva det på bloggen. Till en kompis brukar jag ofta säga, eller oftast skriva till, att vi kommer äga det här året! Vi kanske bara har ett år kvar tillsammans, varför inte göra det bästa av det? 

Kram på er allihopa! När jag skriver det här känner jag mig riktigt glad! Glad på livet! Jag älskar att leva!




Det där gäller inte bara träning, utan allt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar