torsdag 29 januari 2015

Profil-dag

     Idag har vi haft en profil-dag i skolan. Antingen har man väl profil eller elevens val. Vi har haft båda men nu har vi profil iallafall. Jag har estetisk profil. Det började med att en kille kom och pratade på förmiddagen. Han gick ut min skola för typ tio år sen. Sen dess har han hunnit varit med och gjort en hel del filmer. Han hade också varit i typ 30/40 länder nånting redan. På tio år liksom! Det var intressantare än vad jag trodde att det skulle vara.
     Det var tacos till lunch på skolan och eftermiddagen spenderades, lika som på förmiddagen, i bion i Kilafors. Tanken var att vi skulle repa till musikalen men det blev dans hela eftermiddagen istället. Jag och en kompis ska göra danser till musikalen och är helt klart med den första så vi började lära ut den nu. Det gick bättre än vad jag hade hoppats på. Jag var rädd att några steg skulle vara för svåra men det absolut svåraste steget fixade alla jättebra! Alla verkade faktiskt tycka att det var roligt också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar