torsdag 8 januari 2015

Sy-dag

Idag har jag sytt en klänning från en annan klänning, hittar inte bilden på hur den såg ut från början men knäppte kort på hur den ser ut nu. Kjolen är samma kjol men jag har satt ett elastiskt band i midjan och sen sytt den på toppen. Framsidan är gjord av den andra klänningens baksida och jag har lagt på spets och i ryggen har jag lagt till spets. Är ganska nöjd. Risken när man syr utan planering och sånt är ju att det kan bli lite fel, men det ser ganska bra ut. Sen orkar jag typ inte mäta och hålla på och då kan det lätt bli fel också, men den här gången lyckades jag. 




Bilden jag tog inspiration ifrån är den här: 



Som ni kanske ser så har jag gjort hela framsidan vit istället för att ha bara spets nedanför halsen och vid magen. 

Vad tycker ni? Blev den fin? Kommentera så att jag får veta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar