onsdag 23 juli 2014

Insurgent

Boktitel: Insurgent
Författare: Veronica Roth
Översättare: Katarina Falk
Betyg: 5/5

Boken var verkligen superbra! Jag bara längtar till nästa del kommer ut på svenska!

Den handlar om Tris som är både osjälvisk och självisk. Hennes falang, De tappra, har splittrats upp i två delar. Den ena delen har anslutit sig till De lärda och den andra delen har tagit sig till De ärliga. Tris försöker att göra så att alla ska få det bra. Men det tänjer på hennes relation till Tobias.

Jag kan inte säga om det är framåt eller bakåt i tiden. Men efter att ha läst hela boken så tror jag att det utspelar sig i nutid. Men de är lite före med vissa saker och efter med andra.

Boken var enkelt att förstå. Vissa saker förstod jag inte men efter att ha läst en bit förstod jag iallafall vad det menades. Jag får ganska snabbt en bild i huvudet och behöver inte fundera över om någon är kvar på samma ställe eller om personen har förflyttat sig. Det märks som sagt ganska snabbt vart personerna befinner sig. Den är skriven så att det är Tris som berättar i nutid.

Men det är ingenting jag kan komma på som var dåligt med boken. Jag rekommenderar den verkligen till alla som är i min ålder och uppåt. Men det är bra att läsa Divergent först. Och har ni redan läst den så tror jag nog att ni redan har läst eller åtminstone vill läsa Insurgent.

Ni får gärna lämna en liten kommentar om vad ni tyckte om recensionen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar