tisdag 1 juli 2014

Tvätt, köttfärssås, tigrar...

     Idag är det städtvättgöraalltjagintehargjortmenbordegöra-dag. Jag har inte börjat städa än, men jag dammsög lite snabbt igår. Det borde kanske göras ordentligare, men det får duga för några dagar. Igår fick jag för mig att jag skulle pyssla lite. Då drar jag alltid fram alla pysselgrejer jag har (d.v.s typ ett och ett halvt skåp...). Sen använder jag pyttelite och allt blir liggandes framme hur länge som helst...
     Jag slängde precis in andra omgången tvätt i maskinen. Det jobbiga är att det jag vill ha tvättat (det från Täby), vet jag inte hur jag ska tvätta riktigt. Så det är bättre att ha med mamma än att det ska bli nå fel. Mamma måste tvätta mina skor också. För det har jag ingen aning heller om hur jag ska göra. Men jag ska ta ur skosnörena och ta ner dem till tvättstugan.
     Jag ska även knäppa kort på det jag fick i konfirmationspresent. Nu ska jag inte lova att det kommer upp på bloggen. Men jag hoppas på det. Och det ska komma upp typ senast på torsdag i så fall, men jag hoppas att det kommer upp idag. Men lovar som sagt ingenting.
     Vi ska äta spagetti och köttfärssås, igen! Jag tycker inte om det längre bara för att vi äter det för ofta. Nu tycker jag typ bara om det om det är grädde i, vilket vi aldrig har... Det känns nästan som att vi  har ätit det varje dag i typ fyra år... Då förstår ni att jag har tröttnat. Vi äter det ju inte sååå ofta men åtminstone en gång varannan vecka, förut var det typ en gång i veckan. Ska gå och äta nu, men ha en bra eftermiddag!

Jag lyssnade på Eye of the tiger, så därför kändes den här bilden bra. Har faktiskt på mig kjolen som speglar sig lite i vänster hörn på mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar