måndag 21 oktober 2013

Mimmi har åkt

Hej!

Nu har Mimmi åkt hem. Det var så roligt att träffa henne! Hon åkte typ mitt på dagen. Igår var vi till Bollnäs och jag köpte lite presenter till två kompisar. Jag tänker inte lägga ut nå bilder eftersom de kanske kollar på bloggen. När vi kom hem hade mamma kommit hem från Valbo och hon hade köpt en tv-bänk. Den satte vi ihop. Det är inget jag skulle rekommendera. Det var sååå jobbigt! Jag har jätteont i höger handflata just nu. På kvällen var vi till några kompisar och åt som ni kanske såg igår. Vi åt jättegod mat! 

Förrätt: En macka med skinka, gurka och tomat på. Det är godare än vad det låter!
Huvudrätt: Två olika sorters kött (Minns inte vilka), potatisgratäng och bearnaisesås.
Efterrätt: Typ ett wienerbröd som man fick fylla själv. Jag tog nån sås, jordgubbar, fysalis (eller vad det heter, små orangea saker iallafall), blåbär och kiwi. Väldigt gott!   

Jag har fått nya galgar till mitt rum! De är jättefina! Typ grå-bruna. Jag gillar dom. En del av en av mina tapeter är bruna men möblerna är vita så därför var det bra med dom här!

Imorgon är det skola. Det känns okej ändå. Det är ju lov om en vecka hehe.. Då står jag ut med skola en vecka till! Och på lovet ska jag till Birsta city med kompisarna i skolan!!! Såååå roligt :D. Är verkligen jätte-glad! 

På badminton-träningen idag fick jag ont i axeln så jag fick avbryta. Det var tråkigt men vad ska man göra? Jag vill bara att den ska bli helt bra så jag slipper det onda och kan köra träningarna fullt ut och spela matcher!

På lördag kommer min tre-menning hit (det kommer flera också) och stöper ljus! Det ska bli roligt! Jag älskar att stöpa ljus. Det är faktiskt roligt. På fredag tror jag att jag ska ljuta ljus som vi kan dekorera på lördagen eftersom dom måste stå ganska länge innan dom typ torkar eller vad man ska säga. 

Nästa lördag ändå ska vi till Mimmi och äta. Hela familjen och jag tror att det också skulle vara en familj till och en till person. Alla är lixom kompisar så vi brukar ha middagar ibland. 

På tisdag tror jag att jag ska baka. Då slutar jag tidigt och brödet hinner jäsa och så. Jag ska baka surdegsbröd. Jag ÄLSKAR verkligen surdegsbröd! På tisdag tror jag att det nya Pretty Little Liars avsnittet kommer ut också! Så roligt men jag ska vänta med att se det tills på onsdag. För om jag kan då ska jag och min kusin se på det tillsammans. Kul!

Nu ska jag lägga mig och läsa. Bara läsa tills jag inte orkar nå mer (som inte borde ta sån lång tid...). Sen ska jag sova. Jag måste kolla med mamma också om vi ska gymma imorgon. Jag hoppas det. Det är väldigt skönt att gymma innan skolan.

Det här var mitt kvälls-mål! Gott!
Men nu ska jag inte ta er tid längre. Ha det bra så hörs vi kanske imorgon.

Kramar från mej// MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar