måndag 7 oktober 2013

Tränat

Hej!
Kom hem från träningen för ett tag sen. Det gick bra och jag fick inte ont axeln. Hoppas att det håller sig så.

I helgen ska jag nog vara med en kompis men på lördag ska jag också vara i Bollnäs på badminton. Jag ska inte spela eftersom jag har haft svårt i axeln men jag kan ju stötta dom mindre och titta på matcherna. Jag tror att det blir roligt ändå men får se hur jag löser det...

Nu sitter jag och gör läxor. Vi har prov på fredag men jag kan det mesta. Ska träna hela veckan ändå. På onsdag har vi spanska förhör och det behöver jag nog träna lite mer till. Sen är det ju spanska och engelska prov nästa vecka ändå. Och orgenterings-prov på tisdag. Det var nog allt tror jag.... Har skrivit klart svenskan iallafall. Ja.. Lite saker som behövdes göra då... Men jag har faktiskt börjat tycka om läxor lite grand. Jag känner att jag lär mig mer av att ha läxor än om jag inte har det. I engelskan är det ett undantag för att vi har fått ett provdatum och vi vet vad vi ska kunna till det men vi får inga läxförhör. I NOn t.ex. får vi inga läxor och inga prov och i just det ämnet har jag svårt att koncentrera mig ordentligt på lektionerna. Jag förstår inte vad det är vi ska lära oss. Jag skulle nog lära mig mer om jag hade läxor och prov. Det är så jag lär mig saker.

Nu ska jag fortsätta med det jag håller på med så att jag får sova ordentilgt. För jag antar att jag vill läsa först också!

Måste bara säga att min storebror lyssnade på en låt och jag hade den på hjärnan hela träningen och nu har jag suttit och letat igenom typ hela hans spotify-lista för att hitta den låten och nu kan jag äntligen lyssna på den! Såå glad.

Imorgon ska jag nog köra på lite färger. Det är ju trotts allt höst nu! Fast jag brukar andvända färger typ hela tiden men ändå... Jag har inga färgglada tights eller byxor men får väll fixa det på tröja/skjol/klänning då. Ska nog springa imorgon också om jag får tid. Men det tror jag. Det är så himmla skönt när man kommer hem! Innan jag skulle på ett läger den här sommaren skulle jag få upp konditionen så att den blev väldigt bra. Veckan innan; jag sprang varenda dag. Alvarligt. Man märkte verkligen skillnaden. Allt blir så mycket roligare! Tro mig. Man blir även trevligare som person. Och i längden blir det bättre. (Min mamma är väldigt duktig på sånt här så jag kan ganska mycket jag också) Om man tränar minskar risken att bli sjuk. Min farfar har en sjukdom. Han har varit väldigt bra även om han fick den när han var ganska ung för att få just den här sjukdommen. Men han har iallafall mått ganska bra och det är nog på grund av att han rörde sig mycket när han inte hade sjukdommen. Han hade ju varit sämmre om han inte hade varit bonde eller haft något annat jobb som man rör på sig mycket. Ta hand om din kropp! Det är den värd. Börja försiktigt och ta i mer och mer allt eftersom. Du kan om du vill. Jag började komma igång mer med att springa när jag laddade ner en app i telefonen som heter New learn to run 2. Den säger till när du ska gå och springa och det blir längre och längre ju mer du springer. Den säger också till när halva träningen har gått så man kan springa en sträcka och sen vända efter halva.


 
 
Kramar från mej//MoaMaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar