söndag 6 oktober 2013

Noras val

Boktitel: Noras val
Författare: Becca Fitzpatrick
Översättning: Carina Jansson
Betyg: 4/5


Baksidetext:
EN SVUREN ED
EN FALLEN ÄNGEL
FÖRBJUDEN KÄRLEK

Nora vaknar upp på en kyrkogård utan att veta hur hon
hamnat där. Hon minns inget av att ha varit kidnappad
eller något av de senaste månaderna.
     Vad är det för svarta "hallucinationer" och minnes-
fragment Nora får och vad är det hennes familj och
vänner försöker dölja när de uppmanar henne att inte
gräva i det förflutna
     Hennes sökande leder till en mäktig man som vill
hämnas och inte drar sig för att utöva svartkonst. Nora
ställs inför val som kommer förändra hennes liv för alltid...


Vad jag tyckte om boken:
Jag tyckte att den här boken var jättebra. Mycket bättre
än den förra boken i den här serien. Man får veta mycket
om miljön runt om kring vilket jag tycker är bra för att
kunna leva sig in i boken. Det är nog ingen bok som jag
vill läsa om men jag längtar tills jag kan läsa fortsättningen.
     Jag tror att en film om de här böckerna skulle bli riktigt
bra. Jag får mycket bilder i huvudet om hur allt ser ut och
hur allt händer och sånt.
     Jag skulle absolut rekomendera boken/serien för dom i
min ålder. Det händer saker hela tiden så man blir inte
uttråkad och man förstår allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar