onsdag 12 november 2014

Kallaste skolan i världen

I natt vaknade jag klockan fem, lyckades somna om till halv sex, somnade om till tjugo i sex och vaknade av väckarklockan sen klockan sex. Jag vaknar varje natt och det är jättejobbigt! Skulle vilja vakna och känna mig utvilad. Men jag får försöka hålla ihop ändå. Igår blev det ingen träning, jag var jättetrött under dagen och eftermiddagen och hade lite ont i huvudet och frös jättemycket så beslutade mig för att hoppa träningen. Mamma, pappa och lillebror följde med ut på promenad vilket var väldigt skönt då jag annars fått gått själv i mörkret. Jag tänkte gå när jag kom hem från skolan egentligen. Kom hem kanske kvart i sex, då var det ganska ljust ute ändå men behövde äta något innan, klockan fyra var det kolsvart, bara en kvart senare liksom. 

Har engelska-läxförhör idag och har inte pluggat alls... Fattar inte vad det är med mig, är så trött på eftermiddagarna att jag inte orkar plugga. Dåligt... Men jag måste verkligen ta tag i läxorna om jag ska komma in på gymnasiet som jag vill gå på. Det är ganska många som söker dit och jag vill så gärna att jag och två kompisar kommer in! Grejen med kompisarna är att de, precis som mig, inte vet vad de ska gå om de inte kommer in... Så håller tummarna för oss alla tre! 

Ganska tråkig skoldag idag... Får se vad jag gör efter skolan, hoppas att jag börjar på att göra spanskaläxan, börja iallafall så att jag har en chans att klara det. Dans på kvällen. Ska bli så kul på julskyltningen! Tror att det bara är tre veckor kvar nu! Eller ja, tre lektioner om en räknar med dagens. Så julskyltningen är inte den här helgen, inte nästa utan efter den. 

Nu ska jag försöka hitta nå kläder som jag inte kommer frysa i på hela dagen, det kommer bli en utmaning. Jag kan typ slå vad om att även om jag sitter med täckjacka och täckbyxor inne i ett klassrum på skolan kommer jag typ frysa ihjäl... Det är då jäkla kallt där.

Bild tagen för ett tag sen... Lite konstig men det bjuder jag på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar