måndag 3 november 2014

Helgen och veckan

Helgen har varit väldigt bra. Började med en mixdubbel på lördagen, vi vann! Sen en singel som jag förlorade, en som jag vann på walk over, sen en till singel som jag förlorade. På kvällen så hade vi besök men jag var jättetrött och gick å la mig innan dom åkte hem, men det har hänt förut så det gör nog inte så mycket. Igår spelade jag mixdubbel igen. Vi vann en match på WO så vi hamnade i final. Min bror och en av mina bästa kompisar spelade med varandra och dom vann sina matcher och kom också till final. Så jag mötte min två år äldre bror i en final och min bästa kompis. Han som jag spelade med och min bror är också kompisar. Alla från Kilafors å. Vi vann första setet, andra var jämt men dom vann och sista så vann dom igen, jag blev lite sur först men jag lugnade ner mig ganska snabbt, det fanns ju inget att göra åt då liksom. Dessutom kom jag ju faktiskt tvåa första gången jag spelade mix i B, ganska stolt över det ändå! Sen åkte vi till min mormor och morfar och fikade. Avslutade dagen med badmintonträning. Jag kunde knappt stå på benen men jag körde på ändå. Idag har jag träningsvärk lite överallt. 

I skolan har vi idrott, jag ska köra på allt jag kan! Jag hoppas att det är okej mat i skolan, inte för god, men så att den går att äta, vi har det så bra att vi har idrott direkt efter maten... Skitkul att få håll varenda idrottslektion. För det är inte så bara på måndagar utan fredagar också. Men men, det är bara att bita ihop! 

Efter skolan blir det racketskola, sen hem och göra nånting. Ska ge mig ut och springa eller gå om jag orkar, mina ben håller knappt. Alldeles innan dubbeln på lördagen så kände jag hur mina knän gjorde ont. Det kändes som om att dom skulle gå sönder vilken sekund som helst, som om att dom var gjorda av glas och skulle gå i kras. Det kändes så igår också, men det är lugnt för tillfället. Men jag ska kanske testa att ha ett band runt ena knät. Hade det förut när schlattern var som värst (vet inte hur det stavas men har man det så har man ont i knät). Men jag tror att det bara är för att jag inte har kört såhär hårt på hur länge som helst. 

Men nu ska jag gå och göra mig iordning för skolan, har bara ätit frukost hittills! 

Jag undrar om mitt ena öga är större än det andra på morgnarna...:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar