tisdag 24 mars 2015

11 veckor kvar!

Hejsan på er! Imorse sprang jag såna där korta intervaller, när man springer allt vad man kan en kort bit och sen går en kort bit så att pulsen inte går ner och springer igen. DET var jobbigt för min kondition. Då vet jag vad jag borde göra. Men det var inte alls lika roligt som att springa en längre bit. 

På svenskan hamnade jag i ett hörn med en person framför och en bakom och jag har det ganska jobbigt med trånga utrymmen. Plus att det spelades musik och typ alla sjöng med... Jag tycker att det är jobbigt i såna lägen, plus att det var sista lektionen och jag var så trött i skallen. Då gick jag ifrån min grupp som jag sitter med i klassrummet och satte mig i en grupp med mina kompisar. Det var så mycket roligare att sitta med dem. Några är väldigt medveten om skolan, om man kan skriva så... De andra blir nog peppade av dem. Så det funkade väldigt bra att jobba med dem tre. Känns så konstigt att vi ska skiljas om 11 veckor. De här tre personerna har jag gått med så länge jag kan minnas, en till och med på dagis, när jag var typ två år. Men det ska också bli roligt att träffa nya människor. Träffade lite nya i sjuan, men Segersta skolan och Västansjö skolan är inte så stor. 9 elever från Segersta. Från Västansjö kom det 6 elever. Vad jag fick ut av att kolla i skolkatalogen iallafall. Från Kilafors, med de jag gått med, 23 elever. Plus några som kommit och gått, men kollade från nian nu. Så några har kommit till skolan efter. Totalt nu tror jag att vi är 42 uppdelade på två klasser. 23 har jag alltså gått i skolan med i mer än fyra år. Några sedan dagis, några sedan förskolan (sexårs), några från tvåan då alla 99:or hamnade i samma klass, tidigare hade vi gått förskola+ettor+tvåor, sen blev det förskola+ettor och tvåor en egen klass. Sen har vissa kommit med senare.

Så himla rörigt inlägg men vill bara komma fram till att jag tycker om dem jag går med nu men det ska bli kul att byta skola. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar