lördag 28 mars 2015

Påsklovet

Vi får påsklov på onsdag. Vi går halvdag då och sen har vi lov. På torsdag ska jag på Hönan Agda som är en innebandy- och volleybollturnering. Det är för niorna och de som vill i klassen bildar ett lag. Våran klass är med, B:arna är med och nior från andra skolor i kommunen är med. Man får beställa lag-tröjor. Våra är svarta med knallrosa text. B:arnas är rosa med vit text. Tyckte våra blev snygga iallafall. Efter det samlas niorna och äter middag, blir tydligen underhållning och det är prisutdelning.

På långfredagen vet jag inte vad jag ska göra. På lördagen ska vi nog iväg och äta med lite släkt. På onsdagen åker jag och Mimmi till Täby Centrum med mammor och shoppar! Sista söndagen fyller jag år och sen är det skola igen. Då blir det mycket prov. Väldigt mycket nationella prov och utöver det skulle vi ha ett geografiprov.

Men det är bara några veckor kvar i skolan! Jag fick det till 43 skoldagar. Kan ju vara någon mer eller någon mindre. Men det är ju inte så mycket.

Från mitt påskägg förra året. Helt perfekt för mig som nu dels har godisförbud men sen gillar jag inte godis lika mycket som jag gjorde för flera år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar