måndag 30 mars 2015

Ett mål vad det som krävdes

Jag har många gånger tänkt att "nu, nu ska jag verkligen börja träna". Men hur länge har det hållit i sig? Typ inte många veckor. Nu är det dags igen då. Men skillnaden är att jag har ett mål. Det enda som räckte var att anmäla mig till en tävling igen. Jag ska då försöka träna upp mig så gott det går innan 25:e april. Bara idag har jag gymmat och sprungit. Förra veckan var målet att springa varje dag, lyckades inte... Sprang måndag, tisdag och onsdag. Torsdag var jag på träning. Fredag var sämsta dagen då jag inte rörde på mig så mycket mer än idrotten, som inte var så jobbig. Lördag gick jag mycket vilket var jättebra! Igår var jag på två timmars badmintonträning trots mensvärk. Jag satte mig på golvet några gånger men jag gick på träningen och gjorde allt!

Även om det inte blir annan träning imorgon så har jag badmintonträningen. Onsdag slutar jag tidigt och ska till en kompis sen och dansa hela eftermiddagen och sen dansträning på kvällen. Torsdag innebandy och volleyboll (vet inte hur mycket jag kommer spela, men ändå). Så jag har planer tills på torsdag. Ska gymma två gånger till minst under veckan och springa minst två gånger till.

Hittills fungerar det jättebra med den här "hårdtränignen". Jag hoppas bara att jag kan hålla i det här efter tävlingen också. Jag vill ju, men ofta kanske inte tillräckligt mycket. Efter förra veckan blir jag nästan rastlös om jag sitter still för länge.

Lite inspo:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar