tisdag 9 september 2014

Badminton och träning

Nu ska jag snart iväg på badmintonträning. Det ska faktiskt bli riktigt kul! Förra träningen var så rolig. Jobbig men rolig. Varenda sak som är jobbig tänker jag att "när jag har gjort det här några gånger så kommer det vara lätt som en plätt!". Typ då. 

Men sist så gjorde vi utfallssteg, två gånger fram och tillbaka i gympasalen. Svårt att säga hur stor den är men vi har fyra badmintonbanor i den. Sen är det ju lite mellanrum emellan dem också. Men iallafall så gick det jättebra. Utfallssteg är något jag gjort mycket senaste tiden så det är ganska lätt nu. Sista vändan var det lite svårt att hålla balansen men det gick bra.

Sen skulle vi göra plankan. Första vändan, en minut. När vi hade kört den minuten så sa jag "var det där en minut? Aldrig!" Det kändes som typ femton sekunder eller nåt. Sen gjorde vi plankan med övningar, tre stycken, alla olika. Sista hade jag så ont i armarna så jag klarade knappt fem sekunder tror jag. Kände ingenting i magen, men armarna... 

Det känns hur som helst inte alls lika jobbigt längre att göra lite mer än vad jag orkar. Jag tänker bara att "nästa gång så är det enklare". Och det är det ju oftast också.

Men nu måste jag skynda mig lite. Ska åka moppe till träningen som börjar kvart över, om en halvtimme. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar