söndag 14 september 2014

Lego!


Idag började dagen med att fortsätta med legot. Jag håller på att rensa allt i färgordning så att jag lätt ska kunna hitta alla bitar sen till varje bygge. Det tar lite tid, men det går. Mitt på dagen åkte jag till en kompis och vi satt och pluggade från typ 13.00/13.30 till ungefär 16.30. Så jag har fått lite gjort idag. Kvart över fem var vi på Knöttas, det är en fotbollsplan och omklädningsrum där och vi hade friidrott där förut så det är en springbana också. Men vi var där då och skulle springa i 12 minuter. Om en inte orkade så fick en gå. Jag kan ju säga att det inte gick så bra för mig... Men jaja, sen gick vi till hallen och spelade mix-dubbel med killarna i gruppen över oss. Det var tre killar från deras grupp och fyra tjejer från våran grupp. Det var kul iallafall. Jag fick bra hjälp också, så att jag vet hur jag ska göra. Sen hem, äta och plocka lite inför imorgon.

Igår blev jag så stolt över mig själv. Jag hörde våran hund nerifrån, han lät som han kan låta när han ska få gå ut. Så jag ropade på mamma; "Mamma...? Ska du ut och gå...? Får jag följa med...?". Annars så brukar hon fråga mig ganska ofta och jag kan inte komma ihåg en enda gång jag har sagt ja... Så jag gick sex kilometer. Ganska skönt faktiskt. Tror att jag kan gå den vändan igen, med mamma eller med nån kompis.

Imorgon är det Physioterapeft (sjukgymnast, vet förresten inte hur det stavas..) innan skolan och efter ska jag vara med på racketskolan. Asså, inte spela i racketskolan, utan vara med och hjälpa till. Förhoppningsvis berättar jag hur det gick imorgon, men mitt bloggande är ju inte prio ett just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar