söndag 30 mars 2014

Hälsosam Livsstil

     Jag hade inte tänkt att blogga nu, bara sova, men jag gör ett inlägg via telefonen ändå.
     Sen i somras har jag helt ändrat livsstil. I flera år har jag inte brytt mig om vad jag har ätit eller om jag har rört på mig eller varit stilla. Under hösten har jag jobbat på det. Sen började jag gymma med en kompis två gånger i veckan. Plus badminton tre gånger i veckan. I slutet på januari, februari och början av mars så har jag inte tränat alls typ. Varit seg att åka på träningar, inte mått så bra, varit i NZ, kommit hem och varit jetlaggad typ. Då är det svårt att komma igång igen. Men idag på träningen tyckte jag att det var kul. Jag var inte rädd för att svettas. Jag vill ha mera träningskläder. Jag börjar växa ur lite och eftersom jag behöver rena träningskläder sju gånger i veckan, ibland mer om jag tränar hemma, så kan det nog vara läge att köpa nya. Dessutom får jag ont i fötterna av badmintonskorna. Längtar till 23/4! Då ska jag & Mimmi till Täby centrum och shoppa med våra mammor. Då kan jag köpa mycket träningskläder. Jag behöver både tröjor och tights. Långa som korta. Närå, bara korta, har ett par långa och det räcker eftersom det ändå är så varmt ute nu.
     Men åter till livsstilen. Jag har börjat tänka på vad jag äter mer också. Har slutat äta smör på mackorna, det smakar ändå lika. Vill gärna äta fullkorn, det är bättre men smakar lika. Jag har godisförbud men fuskar ibland. Ska nog gå på hårdare nu. Ingen läsk vill jag ha heller. Förutom must, påskmust. Det är sååå gott! Så det äter jag. Sen popcorn kan jag äta men inte chips. Jag vill bara vara nyttig och låta min kropp få bilda muskler. Jag blir nästan arg på mig själv när jag inte får träningsvärk. Ibland får jag det men nästan aldrig nu. Även om jag knappt orkar med det jag gör, men gör det ändå.
     Sen är det bara den tråkiga, sköna, viktiga delen kvar. Sova. Det är något som jag måste bli bättre på. Jag försöker hålla mig till tio på vardagar. Det är typ femtio, femtio om det går bra eller inte. Hehe... Jag vill helst försöka sova vid nio men för tillfället skulle jag aldrig klara av det. Försöka kan man alltid. För typ en vecka sen visste jag inte att man kunde bli överviktig av att inte sova men nu vet jag det och om jag vet alla konsekvenser av att inte sova ordentligt känns det som en mycket viktigare del också. Så sova ska jag försöka göra! Nu. God natt! Gör den här veckan till den bästa oavsett vad som händer ♥

↓Alla bilder är från olika "gå-rundor"↓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar