torsdag 13 mars 2014

Laddat över bilder nu

     Jag har nu laddat över bilder till datorn från systemkameran. Det betyder att jag har alla bilder från NZ redo att läggas upp... Men det blir inte i det här inlägget.
      Jag har fått papper med text från en bok som vi läser i skolan med mig hem. Jag vill verkligen inte läsa det. Boken heter Pojken i randig pyjamas och jag har sett den filmen och jag kunde inte somna efter och jag grät medans jag såg på den och jag tycker att man lever sig in mycket mer i en bok. Den är hemskt sorglig och handlar om andra världskriget. En pojke handlar det om och hans pappa är soldat och de har flyttat närmare ett koncentrationsläger och då träffar pojken en annan pojke som är i koncentrationslägret. De blir typ kompisar och sen försvinner pojken i koncentrationslägrets pappa. Den andra pojken följer med in och letar och sen händer det något som är slutet på filmen som jag inte ska berätta. Jag klarar inte av att läsa det och har frågat om det inte finns något annat alternativ. Tydligen inte... Jag skulle kunna läsa vad som helst förutom det där.
     Jag är skittrött just nu. Men jag ska försöka hålla mig vaken ett tag till. Till nio åtminstone. Annars kommer jag bli trött ännu tidigare imorgon och jag låter gärna bli att somna på slöjden igen...
     Idag hade jag på mig min nya tröja! Jag tycker att den är jättegullig! Den köpte jag i NZ på en affär som hette Jayjay eller med ett S på slutet, kommer inte ihåg... Kjolen är också från NZ. Den affären hette Valleygirl. Mycket kjolar... Strumpbyxorna är från H&M. Armbandet från JC.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar