onsdag 12 mars 2014

Så länge vi båda andas

Boktitel: Så länge vi båda andas
Originaltitel: Breaking Dawn
Författare: Stephenie Meyer
Översättning: Carina Jansson
Betyg: 5/5

     Bella fattar ett beslut som kan innebära döden för henne. Edward vill inte leva utan henne och Jacob vill inte vara vid hennes sida och se henne komma närmare och närmare döden.
     Det bästa med boken är att den är fantasy. Jag läser inte mycket annat. Jag gillar när det blir övernaturligt och kärlek. Det är en annan del som också är bäst. Boken är spännande men inte läskig, vilket passar mig perfekt. Det var inte så mycket svåra ord vilket gjorde att boken var enkel att förstå. Om det kommer ett ord som jag inte vet vad det betyder så kan jag missa något som verkar viktigt, nu var det inget sånt alls. Den var verkligen superbra. Bra skriven och teman som jag tycker om, kan det bli bättre? Eftersom jag sett filmen så visste jag hur boken skulle sluta. Jag visste också i  förväg vad det skulle handla om och hur boken skulle vara uppbyggd. Jag undrade lite om allt skulle vara med eller om något var tillagt i filmen. Det var det, men jag tror att det bara var för att göra filmen mer spännande. Jag fick en helt annan syn på saker med hjälp av boken och blev till och med förvånad över vissa saker och händelser. Helst av allt skulle jag bara vilja ha en fortsättning! Jag rekommenderar den verkligen, men ett tips är att börja med första boken så att det inte blir några funderingar över vad som har hänt innan.

Bilden är från ett "New in"-inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar