söndag 12 oktober 2014

Badmintonmatch + dansuppvisning

(Oj då, skulle ha lagt upp det här i söndags... Jag skrev det då så ni får tänka er det!)

Igår var det första badmintontävlingen för säsongen och min första tävling i B-klassen. För er som inte spelar badminton förklarar jag längre ner i inlägget. Jag spelade två singelmatcher och förlorade båda. Jag tror att jag skulle ha vunnit om jag hade känt mig mer motiverad, men jag gillar inte att spela singel så mycket och min dubbelpartner var sjuk så det kändes också tråkigt. Sen blev jag jätteförvånad när de ropade upp Damdubbel B, det skulle ju ha blivit WO* till det andra paret. Det var bara två par med i tävlingen så finalen skulle spelas direkt. Men då hade väl en tjej sagt att hon kunde ta platsen, så då fick jag spela dubbel iallafall! Gissa vem som vann? Jo, VI! Så jag fick guld, genom att ha spelat en match... Men det var kul iallafall! Sen åkte vi hem, duschade (jag orkade inte duscha där) och sen till en familj för att äta.


(För barn finns det klasser som U11, U13, U15 och U17, tror att det finns U19 till och med. Förra året och året innan spelade jag i U15, nu har jag haft beslutsångest om jag skulle spela i U17 eller B. På tävlingen igår fanns det inte U17 så då blev det lite lättare iallafall, men vet fortfarande inte riktigt hur jag kommer göra på andra tävlingar. Det finns även en C-klass på vissa tävlingar och sen finns det A. Men då ska en göra något för att hamna där som jag inte riktigt har koll på.

*walk over)

Idag är det dansuppvisning! Kul, kul! Det är min första dansuppvisning på några år så jag hoppas verkligen att det går bra. Jag ska dessutom stå längst fram och kommer komma ut på scenen först. Plus att jag måste göra jättestora rörelser i början så att alla andra som kommer efter, kommer ut på scenen. Men det blir nog bra. Jag hoppas även på att få se lite andra danser.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar