onsdag 15 oktober 2014

Sovproblem

God morgon allihopa! Idag ska jag iväg till Bollnäs med skolan och kolla på Torsbergsgymnasiet. Sen ska jag tillbaka till Kilafors och ha typ två lektioner och sen får jag åka hem. Det tråkiga är att de enda lektionerna vi kommer ha idag är två som jag inte tycker är så roliga, eller intressanta. Men det är som det är. 

Ikväll är det dans, väldigt roligt. Det är synd att gårn bara har öppet efter skolan på måndagar och onsdagar. Onsdagar kan jag inte alls eftersom jag har dans och måndagar har jag racketskola och sen åker jag hem och gör ingenting, kanske lite läxor. Jag vill också hinna vara på gårn och sen vill jag ju gärna börja i en till dansgrupp som är på måndagar. Varför kan inte veckan ha fler dagar och dygnet mer timmar? För jag skulle dessutom behöva sova mer, just nu kan jag vakna flera gånger per natt och jag håller på att somna på vissa lektioner... Igår på spanskan kollade vi på film, hade jag lagt ner huvudet mot bordet så att det blev mörkt så hade jag säkert somnat inom 15 sekunder eller nåt. Men sova får jag göra i sängen, inte i skolan. Särskilt inte nu, att somna på en lektion skulle inte vara det bästa för betygen precis.

Är det någon som har något tips på hur en kan sova bättre? 

Jag tror att jag ska prova köra en kroppsscanning innan jag somnar. Men jag har provat haft helt mörkt i rummet, att somna med öronproppar och att lyssna på musik och att lyssna på ljudbok. Men jag vaknar ändå på nätterna och känner mig aldrig utvilad när jag vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar