torsdag 30 oktober 2014

Hemma!

Nu är jag hemma och kan ni gissa vart jag har varit...? I Rom! Det har varit jätteroligt! Och maten är så god! 

Lite bilder:

Förrätt första kvällen.

Min brors förrätt första kvällen, det där var verkligen mycket mozzarella kan jag säga, jämför med besticken bakom tallriken...

Min huvudrätt; Spagetti carbonara, sååå god, jag åt faktiskt carbonara tre av fyra kvällar, haha.

Min efterrätt, förlåt att bilden är jättesuddig men fick inte nån skärpa på den... Pannacotta med nån caramellsås.

Min lillebrors efterrätt, pannacotta med chokladsås.

Min storebrors efterrätt, kommer inte ihåg vad det heter.

Söndags-lunch, pizza, väldigt gott!

Tisdags-efterrätt. Det var en jättegod typ grädde, tror att det är grädde blandad med vit choklad och kanske nåt mer tillsammans med smultron.

Kort över en del av Rom.

Coloseum, det var det absolut häftigaste, helt otroligt!

Lite bergstoppar med snö på när vi åkte hem, lite reklam på det vart det å visst... 

Jättehäftig resa iallafall, köpte lite grejer också. 

Idag ska jag nog vara med en kompis, sen badminton och sen sover vi hos någon av oss och sen är vi med varandra imorgon också. I helgen är det badmintontävling i Bollnäs, så det är inte så långt att åka, ska spela singel, dubbel och mixdubbel, så det blir nog en rolig tävling även om jag inte vinner. Men nu ska jag faktiskt ut tänkte jag. Träningskläder på, sen får jag se om jag springer eller går eller hur jag gör, men ut ska jag. Håller på att lyssna på en ljudbok så tänkte lyssna på den under tiden men telefonen blev inte laddad i natt... Så bloggade lite under tiden. Jag har lyssnat klart på Förr eller senare exploderar jag och den var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara när jag redan sett filmen. Igår läste jag även klart Hobbiten som var väldigt bra, ska börja på Sagan om ringen som nästa bok. Nu har jag lyssnat på Hur du tränar din drake av Hicke Hiskelig Halvulk ||| det är egentligen en bokserie för lite yngre barn men jag tycker att dom är roliga, det är Robert Gustavsson som har läst in böckerna, varje person får en egen röst av han vilket jag tycker ger boken mer liv och är roligare att lyssna på. Nu lyssnar jag på andra boken som heter Hur du blir pirat (kan vara hur du blir en pirat också) av Hicke Hiskelig Halvulk |||. Den har jag inte lyssnat på förut så det gör den lite roligare än den första, sen är det med drakar i alla också, vilket är bra. Ni kanske har sett Draktränaren? Vissa personer är från den här boken och sånt men filmen har ingenting att göra med böckerna egentligen, till exempel så är Hickes drake i filmen så stor att han kan flyga på den, i boken är den lika stor som en liten hund plus att alla ska fånga en drake det första dom gör och det är inga tjejer med i den gruppen. Men hur var det nu, ut och gå eller spring, yes!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar