tisdag 14 oktober 2014

Trött

Jag är så trött så att det känns som om att jag ska somna när som helst. Men om en halvtimme måste jag åka till badmintonträningen. Jag hoppade över den när jag hade varit på Bollnäs ESS. Jag mådde faktiskt dåligt ända tills på tisdagen när nästa träning var. Då hade jag ändå tränat typ hela helgen. Bara jag kommer dit så mår jag mycket bättre än vad jag skulle gjort om jag hoppade över. I torsdags gick jag inte, men då mådde jag inte så bra heller så det gjorde inte så mycket kändes det som. Men jag känner att jag vill gå idag ändå. Sen måste jag verkligen bara hem, duscha och sova. Jag skulle kunna se på typ Hela Sverige syr eller vad det hette, men det börjar klockan nio och håller väl på i en timme. Bättre att spela in och kolla imorgon mellan skolan och dansen eller medans jag äter frukost.

Nu kliver jag ju upp lite efter sex och äter frukost till typ kvart/tjugo över sju/fem i halv/halv åtta (nånstans mellan kvart över sju och halv åtta) och går ut till bussen kvart/tio i åtta. Ändå känns det som att jag behöver mer tid att äta frukost. Skulle helst vilja gå ett varv runt byn på morgonen också, men det är ju lätt att säga nu, på morgonen kommer jag ju knappt ur sängen. Och frukost... Jag äter nog ganska mycket om en skulle jämföra med andra, men jag äter inte frukost med andra så ofta. Men jag skulle kunna äta på säkert 10-20 minuter, men ändå vill jag ha låång tid på mig. Men tänk vad mycket en kan göra medans du äter frukost. Läsa tidningen, läsa alla bloggar en följer, kolla på Youtube, plugga om en lär sig bättre på morgnarna. Vissa tror jag till och med sminkar sig medan de äter frukost. Jag brukar antingen kolla bloggar eller läsa.

Jag läser ju Hobbiten och är helt fast just nu. Snart kommer Legolas också!!! Typ nästa sida eller nånting!

På fredag är det långgårn också så stannar i Kilafors tills det är klart. Skolan börjar 08:30 men är där typ 08:10 och tror att gårn har öppet mellan 18:00 och 23:00. Så stannar i Kilafors hela tiden, har ju racketskola 16:00-17:00 också. I värsta fall får jag väl gå hem till en kompis om hon är i Kilafors då, kan vara så att hon är hos en annan kompis som bor en bit bort. Men annars får jag duscha lääänge och typ sminka mig, fast det känns väldigt jobbigt, gå och köpa något att fika eftersom jag kanske är hungrig, jag vet inte. Plus att jag slutar 13:25 men får stanna kvar till racketskolan ändå. Får antingen ha extra slöjd eller HKK, det blir antingen slöjd. Eller så sätter jag mig och läser.

Men nu har den där halvtimmen jag skrev om i början plötsligt förminskats till tio minuter, så kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar