torsdag 9 oktober 2014

Gymnasium...

Det känns som att det enda jag gör nu är skola, träningar, plugga, äta och kolla gymnasium. Skolan har varit lite seg nu men en kompis har varit sjuk också så det blir säkert bättre nästa vecka. Träningarna tar upp mycket tid, men det är så kul, skulle vilja få in tre till träningspass på veckan. En till dans och två gymdagar. Pluggar gör jag ganska mycket. Jag överdriver väl inte pluggandet men jag vill ju ha bra betyg. Vissa veckor är jag slarvigare än andra... Men det är sällan jag fullständigt skiter i nånting, kan inte minnas att det har hänt alls faktiskt. Nu kom vi till det här med att äta... Det gör jag mycket och ofta. Kanske lite mer än vad andra femtonåriga, särskilt tjejer, gör. Killar växer ju fortfarande mycket i den här åldern och äter mycket bland annat därför. Jag äter en rejäl frukost, typ en stor tallrik med fil, en müsli och cornflakes eller två till tre mackor med te, ibland (D.v.s inte alls ofta) så äter jag en frukt till det också. Och ibland äter jag gröt och då kan det bli med en macka till också... Sen är det lunch på skolan och jag ser till att äta mig mätt men jag blir hungrig nån timme efter igen... Sen fika efter skolan, typ två mackor, ett glas vatten och ibland en frukt. Sen är det middag och då äter jag mig mätt om det är något gott och annars äter jag så mycket jag klarar av,  oftast går det ganska bra. Sist så är det kvällsfika efter träningen som kan bestå av 1-3 mackor beroende på storlek och hur hungrig jag är (oftast typ två limpskivor om en ska jämföra med något) med en kopp te. 

Kolla gymnasium... Det är något jag gör typ varje dag, men har svårt att få en riktig uppfattning utan att få komma dit och se det med egna ögon. Det jag tycker är konstigt är att den första informationskvällen jag upptäckt är nu på onsdag (den 15:e) och jag har inte fått hem nå "reklam" för olika skolor än heller. Nästa fredag (17:e ska jag få gå till SYVen iallafall. Får se vad hon säger och så. (SYV=studie- och yrkesvägledare) Har längtat jättemycket tills. Jag ska få gå till henne, skulle ha gått den 15:e men det blev ändrat. Så en vecka kvar... 

(Ser ni hur lik jag är Mimmi Pigg på den här bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar