torsdag 26 juni 2014

Tränat inför lördagen

På lördag är det äntligen konfirmation! Det ska bli jätteroligt! Jag ska inte skriva ut för mycket nu, eftersom att alla som kommer till kyrkan kan läsa om vad vi ska göra... Det kan väl få bli en liiiten överraskning iallafall. Idag tränade vi på allt vi behöver träna på och det ska vi fortsätta med imorgon. Jag är jättenöjd med allt jag ska göra, jag fick typ precis som jag ville, haha. Inte ofta allt stämmer, men ibland ska en ha lite tur å.
   
Jag fixade mina ögonbryn idag också. Lite tjockare än innan, men snyggt. På senaste tiden har jag fyllt i det jag har och försökt fått en någorlunda bra form, med andra ord; jag har inte ens velat kolla på dem i en spegel, typ inte vågat... Men nu är jag nöjd, hoppas bara att jag kan fylla i på samma sätt igen...

Jag har knäppt lite mer kort på det jag köpte i Täby. Så fort allt har kommit fram från tvätten så ska jag lägga upp det här.

I precis det här ögonblicket, fick jag en glad känsla. Visst, jag är glad när jag är med kompisar och så, men har varit så trött. Nu känner jag mig också trött, men det känns som att jag kommer kunna sova iallafall. Sen känner jag mig glad också. Lugn och glad. Jag har suttit med dörren öppen in till mitt rum och nu luktar det mat upp hit, det brukar inte lukta mat här hemma, utom när vi ska äta då. Det luktar som nå kött, kan inte säga vad det ska bli... Eller jo, nu vet jag, en köttgryta som pappa brukar göra. Det luktar sååå gott!

Nog för att det är sommarlov, men jag ska bli bättre med sovtider. Förut brukade jag kliva upp i tid så att jag kunde kolla på Sommarlov. Men nu vill jag bara sova. Men jag ska bli bättre på att lägga mig tidigare och kliva upp vid nio/tio-tiden. Inte varje dag förstås, jag vill ju kunna vara med kompisar och kanske vara uppe längre då. Men igår så sov jag hos en kompis. Det blev bestämt samma sekund som jag körde iväg... Men i vilket fall så hade vi jätteroligt, men så fort jag fått på mig pyjamasen så blev jag så trött så att jag inte orkade göra någonting förutom att sova. Hemma kan jag vara vaken hur länge som helst. Det ska ju vara tvärt om! Därför vill jag bli bättre med tiderna, för att jag ska orka vara med kompisar på både dagar och kvällar. Särskilt när det börjar bli bättre väder.

Ååååhhh... Vad jag blev sugen på sån där köttgryta just nu... Haha!  Men nu, mina kära vänner, ska jag sova. Läsa lite bloggar först bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar