lördag 7 juni 2014

Världens sämsta bild på läsk...



Det här är L&P. Lemon and Paeroa. En läsk som bara finns i NZ. Den är faktiskt god, även om det är citron i den, haha. Om ni åker till NZ någon gång så måste ni åtminstone smaka på L&P.

Idag ska jag städa rummet. Trevligt, trevligt. Jag började igår och kom faktiskt en bra bit! Du vet att det är dags att städa rummet när du inte vågar bjuda hem kompisar... Så därför har jag bestämt att ta tag i det. Skrivbordet ska städas, och halva är faktiskt klart! Golvet ska städas. Fönstret ska städas och nattduksbordet ska städas. Lika bra att sätta igång om jag vill få något gjort då.

Btw, jag hittade blogg-appen på AppStore nu. Så jag sitter och bloggar via iPaden. Känns ju jättekul, eftersom jag håller på med iPaden mest. Datorn tar sån lång tid att starta och mobilkamerakriget suger plus att det är en svart prick på den som jag inte får bort. Så länge jag inte behöver kort från kameran så kan jag ju blogga via iPaden. Vill ni förresten se vad jag gjorde igår?


Legolas frisyr! Är sååå nöjd! Jag ska ha den på skolavslutningen, en kompis skulle låna locktången och en annan vågtången, och jag ville göra en half up/half down hairstyle. Så då blev det jättebra med Legolas frisyr! 

Sen skulle jag prova mig fram till en bra sminkning som jag ska ha på skolavslutningen, det började med ögonskugga och eyeliner, det slutade såhär:


Ja... Jag lovar att jag inte ska ha så på skolavslutningen. Mamma trodde först att jag hade en app som jag fixade det där med, men jag sminkade ju mig... Lite kul var det iallafall. Och jag tänkte att eftersom jag ändå skulle duscha så kunde jag lika gärna sminka mig överdrivet. En annan gång när jag gjorde så så hade jag min bronser i hela ansiktet, haha, ni skulle sett hur jag såg ut då! Men det är ju kul, med smink så kan en göra om sig till en helt annan person, utseendemässigt. 

Städa var det ja. Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar