torsdag 13 februari 2014

Använder typ aldrig jeans

     Det var lite roligt idag på engelskan. Jag kommer in i klassrummet och säger till min lärare (som även är klassföreståndare tillsammans med en annan lärare): "Titta, idag har jag jeans på mig!". Hon svarar "Det var faktiskt det första jag tänkte på när jag såg dig, att du hade jeans istället för tights. Det såg inte riktigt ut dom du." Då reagerade flera och frågade vad det var och att jag skulle vända ansiktet mot dem men jag och min lärare sa att jag hade ju jeans på mig och klasskompisarna typ: "Ja, du brukar ju alltid ha strumpbyxor eller tights på dig."
     Jag kan ju inte använda jeans nå ofta alls... Hahaha... Asså guuu.
     Sen var det någon som hade ställt upp båda delarna på pingisbordet så ovansidorna var mot varandra och kanterna var mot golvet. En lärare kom och stannade upp och ba: "Aha..." Sen sa hon "Aja" och gick därifrån. Asså älskar våra lärare. De försöker liksom inte vara coola men är liksom roliga ändå och har ibland samma humor som oss. Det känns iallafall inte ibland som att de är våra lärare och vuxna. Det är skönt det!
     Juste, jag ska inte glömma bort att berätta vad som hände när vi hade en lite längre rast. Jag och en kompis satt nere på gårn medans en av oss i våran trio var uppe. Då kommer en lärare ner som har haft sjuorna (som då fortfarande har lektion) och då springer vi upp eftersom den här läraren brukar lämna dörren öppen om den inte är där. När vi kommer upp står dörren mycket riktigt öppen och våran kompis är där inne tillsammans med en kille från B. Så vi smyger in då vi också och frågar vad de gör där. De skulle tydligen hålla koll på sjuorna medans läraren var borta. Sjuorna hade prov eller läxförhör dessutom. Sen gick jag och den "första" kompisen ut och står vid dörröppningen och pratar lite med vissa sjuor. Men det var faktiskt de som började prata. Sen kommer läraren tillbaka och är hellugn. Jag trodde att läraren skulle bli sur eller säga åt oss att gå därifrån eller nånting men nej. Hon gick bara in i klassrummet och stängde dörren men nån öppnade den igen (ingen aning om vem) och då stod kompis #2 och B:aren och läraren och pratade och sen fick åttorna gå ut. Det var en liten annorlunda rast det. Men ingen blev sur eller tog illa upp eller nåt. Det var ju bra!
     Min lillebror kom nyss in och sa: "Jag leker inte svår, jag är svår." Hahahahah, bästa jag hört typ. Iallafall för stunden!
     Dagen har varit helt knäpp idag ju! Imorgon åker jag på läger. Får se om det finns nå bra mottagning till internet där, annars bloggar jag troligtvis på fredag. Nu måste jag packa klart allting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar