tisdag 18 februari 2014

Me, myself and I...

     Jaa, nu sitter jag här igen. Jag sitter i sängen med datorn och bloggar på kvällen efter att jag har varit i skolan, ätit mat, varit ute med hunden, plockat ur diskmaskinen och kollat på Youtube och andras bloggar. Det är det jag gör efter skolan var tredje måndag. Var tredje vecka plockar jag ur diskmaskinen och på måndagar går jag ut med Mezzo. Om ni funderar på hur det uttalas så säger man Mettso.
     Efter att jag har bloggat brukar jag göra läxorna och redigera bilder. Jag tycker att det har blivit superkul! Om det är speciella bilder så redigerar jag dem innan jag bloggar men annars redigerar jag några efteråt, då har jag till nästa gång. Ibland är jag lite lat så jag orkar inte koppla in telefonen/ipaden/kameran till datorn och då blir det ingen bild... Sorry för det.
     Jag försöker hela tiden på att tänka hur jag ska få min blogg bättre och har kommit på ett sätt nu. Det känns bättre nu när jag bloggar. Jag vet att jag skulle tycka att det var roligare att läsa på min blogg än vissa andras bloggar. Om jag inte hade varit jag så skulle jag nog läsa min blogg. Har kommit på hur jag redigerar bilder på bästa sätt och sånt också. Då blir det kul!
     Idag har vi sett på två filmer. Inte kul... Båda var om andra världskriget och jag hatar det! Den första såg vi pyttelite av men jag har sett den förut och hatar den. Den heter Pojken i randig pyjamas. Värsta filmen jag sett. Två åttaåriga pojkar som träffas. Den ena har en pappa som är soldat. Den andra är jude och är i ett koncentrationsläger. Värsta jag sett. Jag vägrar att se på den igen så jag lyssnar på musik då... Om jag inte lyssnar på musik är det så svårt att stänga av. Den andra lektionen var det typ en högst femårig pojke som åker till ett koncentrationsläger med sin pappa. Pappan gör allt för att inte få pojken orolig eller dödad. Den var hemsk den också. Vi såg inte hela och jag hade glömt hörlurarna... Jag undrar hur bra jag kommer kunna sova i natt. Jag vet inte vad den andra filmen hette.


Jag använder picsart till att redigera bilder. Det är en app som man kan ha på både android och på apple. Jättebra eftersom jag har både och. Man kan göra allt med den här appen, collage, ta bort finnar, ändra ögonfärg, ändra hudfärg, lägga på filter, sudda ut bilden... ALLT! Bästa appen som uppfunnits!

1 kommentar:

  1. Hej! nu har jag kört i gång dagens blogg! skulle vara jätte kul om du ville vara med, vem vet det kanske blir du som vinner o blir länkad inför alla mina läsare! ;) ny vinnare varje dag! http://annsoh.blogg.se/2014/february/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-13.html#comment

    SvaraRadera