måndag 10 februari 2014

Läxor + kolla på videos/tv = ingen bra kombination

     Jag försökte göra läxor och kolla på videos samtidigt. Det gick inge bra... Jag får kolla klart först så jag passar på att blogga. Ibland måste jag göra något medans jag kollar på saker och för tillfället blev det att blogga.
     Jag ska snart göra engelska-läxan och sen läsa. Jag gillar inte boken som jag ska läsa men den ska vara klar till en viss sida på onsdag och jag har typ sjuttio-nittio sidor kvar nånting... Men det går ganska snabbt ändå. Jag har bestämt att jag måste lägga ifrån mig allt vid tio. Då ska jag försöka sova.
     Jag tog två bilder igår. En när jag är sminkad och en osminkad. Om jag inte orkar så sminkar jag mig inte vilket händer ganska ofta. För att sminkningen ska bli bra så måste jag sitta i typ en timme... Men jag vill ju inte sminka mig så att jag ser fulare ut för då kan jag som sagt lika gärna gå utan smink.


     Jag är då oftast osminkad i skolan och sånt men om jag ska bort eller har lust att sminka mig eller nåt så ser jag oftast ut som den nedre bilden. Jag använder fit me fondation i nummer 105. Min hy blir ljusare av den känns det som men jag vet inte om jag vill ha nån mörkare heller. Bilderna är i lite olika filter och med olika ljus och sånt också ni ser ju på tröjan till exempel men ja. Brukar ni sminka er varje dag? Är jag bara hemma eller bara ska träna eller nåt sånt sminkar jag mig aldrig. Har jag ingen att visa upp det för så sminkar jag mig inte.
     Nu så. Ska jag fortsätta med läxan. Ska iväg till Bollnäs nån dag till veckan också men inge handla. Möjligtvis ett par solglasögon men för det första vet jag inte om det är så många affärer som säljer det nu och för det andra så ska det regna i NZ när vi är där. Men det blir nog lite soligt också. Längtar! Ska börja packa till lägret snart också. KramKram!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar