söndag 16 februari 2014

Kommit hem

     Jag kom hem typ halv fyra från lägret. Det var helt okej faktiskt. Det var roligare än vad jag trodde men en grej var inte så kul. Allt som man gjorde med ledarna, eller volontärerna, var roligt. Vi typ lekte lekar och gjorde en egen messa och lite allt möjligt. De var jätteroliga att vara med, så det var jätteroligt.      Sen kom ju det där när vissa försökte sova på torsdagskvällen/-natten. Några från våran grupp ville sova och vi respekterade det och försökte vara tysta. Det var vid halv elva kanske men sen vid halv tolv kom en av dem och bad oss att vara lite tystare och då försökte vi ännu mer och det blev jättebra, ingen diskussion alls om det. Det var bara det att det fanns ungdomar från ett annat ställe där också. De höll på att springa omkring i vårat hus. Egentligen var det ett hus men det var olika ingångar och våran ena vägg var samma som deras och vi hade samma källare som man kunde gå till varandras hus igenom. Deras killar sov på våningen över oss för att de inte fick plats i det andra huset. Men det var väldigt stökigt med dem iallafall. Jag känner inte för att skriva allt här men jag kan ju säga att vissa försökte sova vid halv elva men somnade inte för ens efter två för att de andra väsnades så mycket. Inte så kul just det då...
     Nu är jag hemma iallafall och det känns skönt. Imorgon ska min faster fixa mina naglar inför NZ. Kul, kul! Sen blir det väl att börja packa och förbereda sig för engelskaprovet som vi har på torsdag. Lite kul att ha ett engelskaprov en dag och sen åker man till ett engelskspråkigt land i nån/några vecka/veckor. Bli inte förvånad om jag inte skriver sen då. Ni  får jättegärna stanna kvar här på bloggen bara att jag inte kommer kunna uppdatera på en tid.
     Nu ska jag sova. Är supertrött och ska upp typ tio imorgon för att kunna fixa naglarna. Just det, en sak till. På torsdagen innan det blev så stökigt så satt vi nere i källaren, nästan alla vi tjejer plus våran enda kille plus fyra killar från det där andra stället. Vi satt där och umgicks och idag i kapellet (ett rum där vi bedde böner morgon, mitt på dagen och på kvällen) så satte sig jag och en kompis på ett ställe som vi inte hade suttit på förut och det blev mycket mer folk än vad det brukar vara där. Då hamna iallafall dem där killarna som vi hade snackat med förut bredvid oss... Haha, jag vågade inte sjunga typ alls. Jäääättetyst. Jaja, god natt!

1 kommentar: