torsdag 20 februari 2014

Prao

     Jag tycker att det är jätteroligt med prao även om jag bara har gjort det två dagar. Det jobbiga är det här innan. Jag ska ha prao vecka 12 och har fortfarande inte hittat någon jag kan praoa hos. Det börjar bli lite panik eftersom jag måste ha det klart imorgon. Det blir nog till att ringa eftersom jag säkert inte hinner få svar på mail. Idag har jag provat ringt till lite olika ställen men inte hittat något, antingen så var jag för ung eller så var det fullt med prao-platser. Det är svårt när man går i åttan. Jag ska kanske ringa och kolla på ett gymnasium idag. Om jag ingen svarar så gör jag det imorgon i skolan. Det verkar kul att praoa på gymnasium också eftersom jag kanske kan gå där om två år. En av mina kompisar ska praoa på ett gymnasium i Gävle tror jag. Jag vill hellre i Bollnäs. Förut ville jag absolut inte praoa i Bollnäs men har ändrat mig nu. Det enda som är lite jobbigt är att min storebror går den linjen som jag vill praoa på... Haha, får väl gå i skolan med han en vecka då! Om jag kan vara där hela veckan. Om inte ska jag kolla en annan linje också.
     Det jobbigaste är att våga ringa! När jag väl pratar så är det lugnt men stunden innan är så jobbig! Men jag vill ju bli bättre på att våga prata med folk. Det var det som fick mig att ringa idag. Annars skulle jag behöva ringa dit nu, få nej och hitta nytt!. Jobbigt isåfall. Nu har jag ju ett ställe som jag kanske skulle kunna praoa på. Jag vet inte riktigt vem jag ska ringa heller, har hittat tre olika telefonnummer.
     Vad tycker ni är roligast och tråkigast/jobbigast med prao? Kommentera gärna, skulle vara skönt att veta att jag inte är den ända som tycker att allt inte är skitkul, utan det är liiiite jobbigt också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar