tisdag 4 februari 2014

Blogg under fjäll-helgen

Jag skrev blogg under fjällen men hade inget internet så kunde inte publicera det då så här kommer det:

17 januari 19:02

Igår kom vi hit. Det var sååå skönt att sova i bilen. Haha, nä men jag sover liksom bäst i bilar. När vi kom fram bar vi in väskorna och jag proppa i mig dem sista chipsen som jag hade haft med mig i bilen. Jag var trött så jag gick och la mig typ på en gång. När jag lagt mig spelade jag lite på iPaden, Plant VS Zombies, och lyssna sen på musik tills jag somnade.
     Idag vaknade jag av att mamma säger att jag ska stänga av. Då har jag glömt stänga av larmet på telefonen så det ringer halv sex men jag bara hör det i bakgrunden som musik medan mamma vaknar av det. Men jag stänger av och somnar om. Nästa gång jag vaknar vill mamma och pappa och min lillebror att jag ska kliva upp ur sängen. De vill ut och åka och jag ligger kvar för att jag fryser. När de kommit in typ tjugo gånger kliver jag upp och äter frukost.
     Vi åker i kanske lite mer än en timme innan vi åker in och fikar. Sen åker vi ut igen och efter ett tag åker vi in och äter. Vid två åker vi bort till ett hotell som hör till skidområdet och går in i en "skid-shop". Det fanns inget kul förutom ett par skiiiitsnygga skidor! Det var rosa på dem! Inte så jättemycket men de var snygga!
     Sen behövde vi åka tillbaka till lägenheten för just på det stället (det finns två ställen där de stänger liftarna olika tider) stängde de liftarna vid tre. Det stället där vi har lägenheten stängde de fyra så vi åkte två gånger till innan vi åkte in. Sen har vi bara spelar tv-spel och på iPaden. Jag längtar tills Emma kommer! Juste, vi har ätit också. Vi åt bacon-inlindad kyckling med fetaost tillsammans med det; pasta. Nu ska jag fortsätta spela, jag skulle ju kunna jobba matte... Får se vad det blir.

18 januari 2014 21:28

Igår kom Emma med familj hit plus min storebror som var i skolan. Igår hade vi det mysigt och spelade Just Dance 2014. Jag fick jätteont i tungan igår och det är bara värre nu. Men jag vet att det går över om några dagar, kanske redan imorgon om jag har tur. Jag kommer inte ihåg när jag gick och la mig eller när jag vaknade.
     När jag vaknade så tvingade jag upp mig själv och gick och satte mig i soffan med iPaden. Jag spelade tills jag åt frukost. Efter frukosten klädde jag på mig, underställ och skidstrumpor och jag gjorde nya flätor. Efter ett tag åkte vi ut. När vi åkt en stund gick vi in och fika och sen ut igen. Nästa gång vi gick in var det lunch. Då åt vi korv med bröd. Enkelt men gott. Alldeles innan lunch skedde det en liten olycka men allt är bra nu. Det var inte med mig men jag blev jätteorolig men det löste sig och nu mår hen bra. Efter lunch åkte jag tre gånger och sen åkte jag in. På eftermiddagen har vi bara spelat på iPad, yatzy, x-Box, telefoner och jag och Emma har gjort lite skol-arbete.
     Till middag åt vi tjälknöl på nöt och gris och potatisgratäng till det. Efterrätt var det nån kladdkaka, jag åt glass, maräng, grädde och hallon. Sen blev det popcorn, haha, såklart. Nu har några spelat nån spel som hette typ Qube men jag tror att det finns olika såna, är inte säker, men det var en blå förpackning iallafall. Nu är jag trött och ska nog lägga mig. Juste, han som skjutsa den personen som hade blivit lite skadad på skoter sa att det var tur att hen hade ryggplatta på sig, tänk på att aldrig ta risker när det gäller skydd, säkerhetsbälten eller liknande. Skulle det hända något så kan det göra sån stor skillnad!
     Var rädd om er!<3

19 januari 2014 18:02

Nu är vi i Bollnäs påväg hemåt! Det har varit en superkul helg med slalom! Vi åkte skidor idag till halv tre ungefär. Jag har träningsvärk som in i h*****e i vaderna! Okej, kanske inte så mycket men nästan. Nu ska vi tydligen äta på MAX så jag måste gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar